en
en
Kontakt

POT promował Polskę na Festiwalu Polskim w Japonii

Festiwal Polski w Tokio

Z powodu sytuacji epidemicznej COVID-19 i obostrzeń panujących w Tokio dotyczących realizacji wydarzeń publicznych, tegoroczna edycja odbyła się w formie hybrydowej, z ograniczoną liczbą gości wchodzących na teren kompleksu. Jednocześnie wydarzenie było emitowane w czasie rzeczywistym online (live streaming).

Otwarcia polskiej imprezy w Tokio dokonał Ambasador RP Paweł Milewski. Festiwal odwiedziło ponad 700 osób (zgodnie z limitami), a w czasie wydarzenia i w kolejnych dniach na kanale YouTube obejrzało go już ponad 2700 osób.

Festiwal Polski w Tokio:

 

Festiwal poprzedziła kampania w mediach społecznościowych Instytutu Polskiego i Zagranicznego Ośrodka POT w Tokio (Twitter, Facebook, Instagram) oraz reklama w 810 wagonach trzech linii metra tokijskiego, na kilka dni przed rozpoczęciem wydarzenia.

Na Festiwalu obecne również były stoiska miast goszczących reprezentacje polskich sportowców podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio: Takasaki, Ena, Tome, Takaoka, Kaminoyama i Tsuruga.

Jednym z ważnych punków programu Festiwalu Polskiego była prezentacja filmu promocyjnego Krakowa i Małopolski w języku japońskim, pierwszej takiej produkcji zrealizowanej wspólnie przez UM Krakowa, Małopolską Organizację Turystyczną i ZOPOT w Tokio. Inauguracyjna projekcja filmu odbyła się w ramach programu scenicznego. Film składający się z trzech części: „Spacer po Krakowie”, „Tradycyjna Kuchnia Domowa” oraz „Spływ Dunajcem” prezentował światowe dziedzictwo UNESCO w Małopolsce, wyjątkowe polskie stroje ludowe (górali pienińskich), piękno polskiej natury oraz lokalizacje związane z Japonią i wspólne dla obu kultur tradycje kulinarne. 

W pierwszej części filmu japońscy widzowie mogli zapoznać się z ważniejszymi punktami na Drodze Królewskiej w Krakowie oraz miejscami związanymi z Japonią, m.in. Kamienica Szołayskich im. Feliksa Jasieńskiego i Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, a także legendą o smoku wawelskim. W drugiej części zaprezentowane została ciekawostka kulinarna dla widza japońskiego, którą są pierogi, zwane po japońsku gyouza (餃子) oraz piękno Gorczańskiego Parku Narodowego. Na trzecią część składała się dalsza prezentacja piękna małopolskiego regionu z trasą VeloDunajec, Zamkiem w Niedzicy, jeziorem Czorsztyńskim i spływem przełomem Dunajca. Podróż filmowa wzbogacona została o prezentację tradycji flisackiej i wyjątkowych strojów górali pieńskich, których historię widzowie mogli usłyszeć, wirtualnie płynąc, na kinowych rozmiarów ekranie, przełomem Dunajca. 

Ponadto polskie stoisko informacyjne, wyposażone było w nowoczesne urządzenie Me-fie do robienia selfie w ramach wirtualnej podroży po Polsce. Ta forma zachęciła do zrobienia ponad 90 zdjęć przez osoby odwiedzające Festiwal Polski w Shibuya.

Dodatkowo, specjalnie dla śledzących wirtualnie przedstawicieli branży turystycznej z Japonii, Polskie Linie Lotnicze LOT oraz ZOPOT w Tokio we współpracy z WOT przygotowały wspólną prezentację wraz z propozycją nowej trasy zwiedzania Warszawy. Zachęcono również w prezentacji do przyjazdu na jesienną edycję Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina.

Wspólne działania promocyjne PLL LOT i ZOPOT Tokio wzbogacone zostały przez przygotowanie   trwającego do 22 czerwca quizu, którego główną nagrodą był bilet lotniczy dla dwóch osób do Polski. Dla pozostałych zwycięzców rozdysponowane zostanie dodatkowo 9 pomniejszych nagród.

W programie Festiwalu nie zabrakło również takich atrakcji jak: dwa koncerty fortepianowe, lekcje języka polskiego oraz obchody „Roku Lema” - 100 letniej rocznicy urodzin Stanisława Lema.

 

Do góry