en
en
Kontakt

POT promował polską turystykę na Tourism Expo Japan 2022

W Tokio odbyły się Targi Tourism Expo Japan 2022, w czasie których Polska Organizacja Turystyczna w ramach europejskiego pawilonu ETC (European Travel Commission) prezentowała ofertę turystyczną naszego kraju. Głównym elementem promocji było bogate dziedzictwo UNESCO oraz miasta metropolitalne.

Polskie stoisko w Tokio

Tokijskie targi odbyły się od 22 do 25 września. Promocja polskiej turystyki, której głównym zadaniem była prezentacja bogatego dziedzictwa UNESCO, jakim może pochwalić się nasz kraj, urozmaicona była przyjęciem networkingowym zorganizowanym w trakcie dni biznesowych. W dniach przeznaczonych dla konsumentów zostały zaś zorganizowane prezentacje i quizy dla publiczności. Tematyką była nowa propozycja zwiedzania Warszawy, śladami Chopina i prezentacja ciekawostek związanych z Pragą, miejscami atrakcyjnymi kulinarnie i lifestylowo.

Zagraniczny Ośrodek POT w Tokio w ramach udziału w targach zorganizował dodatkowo seminarium i warsztaty branżowe. W poświęconym promocji metropolitalnych miast seminarium i warsztatach wzięło udział 25 osób z japońskiej branży turystycznej, reprezentujących touroperatorów, biura podroży oraz media branżowe. Dodatkowo w warsztatach wzięły udział dwie firmy z Polski (Furnel Travel i Melody Tours) oraz przedstawiciele narodowego przewoźnika PLL LOT.

Dodatkowo ZOPOT Tokio przygotował reklamę w czasopiśmie dystrybuowanym w czasie targów promującą trasę szlakiem dziedzictwa zabudowy gotyckiej w północnej Polsce i miasta takie jak Gdańsk, Malbork, Gniew, Kwidzyń, Golub-Dobrzyń, Grudziądz, Chełmno i Toruń. Także w ramach przygotowań do targów wydrukowana została we wrześniu broszura promującą wszystkie zabytki będące na liście dziedzictwa UNESCO w Polsce, z przeznaczeniem zarówno dla turysty indywidualnego jak i pod katem wyjazdów grupowych.

Nasze stoisko jak i cały pawilon ETC cieszyły się dużą popularnością, co świadczy o znacznym zainteresowaniu kierunkiem europejskim i przygotowaniami tour operatorów i biur podroży pod budowanie ofert na 2023 rok, skierowanych właśnie na te rynki. Pawilon na okres dni konsumenckich został przearanżowany pod kątem organizacji quizów i innych atrakcji. Dzięki uprzejmości Instytutu Polskiego mieliśmy również możliwość prezentacji tradycyjnych polskich strojów ludowych, które wzbudzały duże zainteresowanie odwiedzających gości.

W ramach pawilonu ETC swoje stoiska miały też takie kraje jak: Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy, Portugalia i Szwajcaria. Targi TEJ Japan 2022 odwiedziło ponad 122 000 osób przez 4 dni trwania imprezy.

Do góry