POT podnosiła kwalifikacje kadr IT na Podlasiu i na Śląsku
„Jak zachęcić turystów do poznania regionu w działalności informacji turystycznej” to tytuł szkolenia, które odbyło się 8 listopada 2019 roku w Augustowie. Prelekcję na powyższy temat wygłosiła Katarzyna Pierwienis, Dyrektor biura Regionalnego Oddziału PTTK w Białymstoku. Przekonywała, że najlepszym sposobem na zachęcenie turystów do odwiedzenia danego miejsca jest własne doświadczenie, a informatorzy turystyczni powinni podróżować po regionie i poznawać atrakcje turystyczne, o których opowiadają. Podkreśliła również, że sposób oraz treść przekazywanych informacji należy dopasować do potrzeb turysty i opisując poszczególne miejsca w regionie oddziaływać na wszystkie zmysły.
W dalszej części szkolenia pracownicy punktów informacji turystycznej wzięli udział w wizycie studyjnej. Odwiedzili m.in. Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment, gdzie prezes Paweł Żuk opowiedział o działalności i możliwych formach aktywności ośrodka, a Wojciech Fortuna – mistrz olimpijski w skokach narciarskich w Sapporo – zaprezentował wystawę eksponatów związanych z jego sportową karierą.
Następnie uczestnicy odwiedzili dwa certyfikowane punkty informacji turystycznej w północnej części województwa: PIT Wigierskiego Parku Narodowego w Krzywem oraz PIT w Suwałkach. Kolejnym punktem wizyty studyjnej była nowa atrakcja turystyczna w regionie – Park Kulturowy Korycin – Milewszczyzna, gdzie Mirosław Lech opowiedział o zrealizowanych działaniach, a także planach na najbliższe lata. Uczestnicy szkolenia wzięli również udział w prezentacji dotyczącej tkactwa dwuosnowowego, z którego słynie Korycin. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Zamku w Tykocinie z Łukaszem Nazarko.
W trakcie wizyty studyjnej pracownicy punktów informacji turystycznej wymieniali się wiedzą i swoimi doświadczeniami, a nawiązane kontakty z pewnością ułatwią szerszą współpracę na rzecz promocji atrakcji i ofert Regionu Podlaskiego między punktami IT dla turystów krajowych i zagranicznych.
W dniach od 7 do 8 listopada odbyło się również szkolenie kadr Informacji Turystycznej na Śląsku. Jego tematem były zagadnienia z dziedziny technologii on-line: SEO, PPC, analityka i content marketing w działalności Informacji Turystycznej. Celem przeprowadzonego na Śląsku szkolenia było podnoszenie specjalistycznych kwalifikacji w zakresie aktualnych technologii stosowanych w wyszukiwarkach internetowych pod kątem prawidłowego redagowania oraz publikowania zawartości stron internetowych, czytelności dla wyszukiwarek internetowych, samodzielnego prowadzenia płatnych kampanii reklamowych oraz prawidłowej interpretacji raportów oraz analizy wyników samych kampanii.