en
en
Kontakt

POT podnosiła kwalifikacje kadr IT na Podlasiu i na Śląsku

kadryitslaskpodlasie.jpg

„Jak zachęcić turystów do poznania regionu w działalności informacji turystycznej” to tytuł szkolenia, które odbyło się 8 listopada 2019 roku w Augustowie. Prelekcję na powyższy temat wygłosiła Katarzyna Pierwienis, Dyrektor biura Regionalnego Oddziału PTTK w Białymstoku. Przekonywała, że najlepszym sposobem na zachęcenie turystów do odwiedzenia danego miejsca jest własne doświadczenie, a informatorzy turystyczni powinni podróżować po regionie i poznawać atrakcje turystyczne, o których opowiadają. Podkreśliła również, że sposób oraz treść przekazywanych informacji należy dopasować do potrzeb turysty i opisując poszczególne miejsca w regionie oddziaływać na wszystkie zmysły.

W dalszej części szkolenia pracownicy punktów informacji turystycznej wzięli udział w wizycie studyjnej. Odwiedzili m.in. Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment, gdzie prezes Paweł Żuk opowiedział o działalności i możliwych formach aktywności ośrodka, a Wojciech Fortuna – mistrz olimpijski w skokach narciarskich w Sapporo – zaprezentował wystawę eksponatów związanych z jego sportową karierą.

Następnie uczestnicy odwiedzili dwa certyfikowane punkty informacji turystycznej w północnej części województwa: PIT Wigierskiego Parku Narodowego w Krzywem oraz PIT w Suwałkach. Kolejnym punktem wizyty studyjnej była nowa atrakcja turystyczna w regionie – Park Kulturowy Korycin – Milewszczyzna, gdzie Mirosław Lech opowiedział o zrealizowanych działaniach, a także planach na najbliższe lata. Uczestnicy szkolenia wzięli również udział w prezentacji dotyczącej tkactwa dwuosnowowego, z którego słynie Korycin. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Zamku w Tykocinie z Łukaszem Nazarko.

W trakcie wizyty studyjnej pracownicy punktów informacji turystycznej wymieniali się wiedzą i swoimi doświadczeniami, a nawiązane kontakty z pewnością ułatwią szerszą współpracę na rzecz promocji atrakcji i ofert Regionu Podlaskiego między punktami IT dla turystów krajowych i zagranicznych.

W dniach od 7 do 8 listopada odbyło się również szkolenie kadr Informacji Turystycznej na Śląsku. Jego tematem były zagadnienia z dziedziny technologii on-line: SEO, PPC, analityka i content marketing w działalności Informacji Turystycznej. Celem przeprowadzonego na Śląsku szkolenia było podnoszenie specjalistycznych kwalifikacji w zakresie aktualnych technologii stosowanych w wyszukiwarkach internetowych pod kątem prawidłowego redagowania oraz publikowania zawartości stron internetowych, czytelności dla wyszukiwarek internetowych, samodzielnego prowadzenia płatnych kampanii reklamowych oraz prawidłowej interpretacji raportów oraz analizy wyników samych kampanii.

Do góry