POT po raz 3. partnerem Festiwalu PolandSHIOK w Singapurze
W Singapurze trwa festiwal PolandSHIOK organizowany przez Ambasadę RP w Singapurze. Polska Organizacja Turystyczna już po raz trzeci jest głównym partnerem wydarzenia, wspierającym Ambasadę w przygotowaniu komponentu związanego z promocją turystyki i kultury.
Celem festiwalu PolandSHIOK jest promocja polskiej kultury, sztuki, turystyki, produktów a także biznesu. Z uwagi na trwającą pandemię festiwal odbywa się w formule hybrydowej.
W tym roku, przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną, komponent turystyczny skupiał się głównie na promocji Warszawy jako miasta muzyki Fryderyka Chopina. Kotwicą medialną działań jest planowany w tym roku Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Promocja Warszawy istotna jest również z uwagi na plany wznowienia bezpośrednich połączeń lotniczych oferowanych wcześniej przez PLL LOT. Warszawa jest kluczowym miastem nie tylko pod względem turystycznym, ale przede wszystkim biznesowym. Jej promocja nabiera podwójnego znaczenia w kontekście planowanego na sierpień szczytu Światowego Forum Ekonomicznego w Singapurze.
W ramach obchodów Święta Narodowego 3 Maja, które również było elementem programu festiwalu, odbył się koncert na żywo polskiej muzyki poważnej. Uczestniczyło w nim 150 osób ze świata biznesu i dyplomacji. POT był jednym z głównym sponsorów wydarzenia. Podczas koncertu zostało zaprezentowane przygotowane przez POT wideo z największymi atrakcjami Polski.
Jednym z honorowych gości był reprezentujący rząd Singapuru sekretarz stanu w ministerstwie handlu i przemysłu, a zarazem ministerstwa kultury, społeczności i młodzieży Alvin Tan. Minister odniósł się do intensywnej współpracy handlowej z Polską w czasie pandemii, współpracy inwestycyjnej a także prezentowanej kultury i sztuki, która będzie istotnym magnesem pomiędzy obydwoma krajami w pobudzeniu turystyki po ustaniu pandemii.
Ambasada wraz z partnerami strategicznymi przygotowała specjalny 4-stronicowy materiał prasowy nt. Polski o charakterze informacyjnym i promocyjnym „Poland in the Spotlight”. Ukazał się on w dzienniku „Business Times", czołowym wydawnictwie finansowym w Azji Południowo-Wschodniej. Dodatek oprócz treści ekonomicznych zawierał informację na temat atrakcji turystycznych Polski ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy. Materiał został rozdany również gościom w trakcie koncertu. Celem publikacji było ukazanie roli Polski jako wiodącej gospodarki Europy Środkowo-Wschodniej oraz solidnego partnera handlowego i inwestycyjnego.
Polska jest jedynym z ponad 70 reprezentowanych w Singapurze państw, które na przestrzeni ostatniego roku podjęło się organizacji faktycznych obchodów święta narodowego w znacznie utrudnionej, ale dopuszczalnej restrykcjami formule. Wobec zapowiedzianego na 7 maja ich ponownego zaostrzenia – może na długo pozostać jedynym, który swoją narrację mocno zaznaczył w przestrzeni publicznej.