POT na targach w Pekinie i Kantonie
Tegoroczne wydarzenie zostało połączone z targami handlu usługami China International Fair for Trade in Service, przyciągając jeszcze większe zainteresowanie odwiedzających oraz mediów. Impreza ta jest jasnym sygnałem stabilnej sytuacji w Chinach i pełnej kontroli nad rozprzestrzenianiem się wirusa, co z kolei daje dużo nadziei branży turystycznej na rychłe wznowienie turystyki międzynarodowej.
Targi odbyły się zarówno w formule offline jak i online, pozwalając na zaprezentowanie swojej oferty firmom zagranicznym, które w tym roku nie miały możliwości przyjechać do Chin osobiście. Wśród podwystawców stoiska polskiego znalazły się linia lotnicza PLL LOT oraz biuro podróży Amberroute, do wirtualnych targów dołączyli zaś: Warszawska Organizacja Turystyczna, Małopolska Organizacja Turystyczna, Wielkopolska Organizacja Turystyczna oraz biura podróży FunClub, Tarifa i VisitPoland.
Targowy tydzień Zagraniczny Ośrodek POT w Pekinie zakończył udziałem w kolejnej imprezie targowej – China (Guangdong) International Tourism Industry Expo w Kantonie. To już trzeci raz z rzędu, gdy POT bierze udział w tej imprezie i pomimo wyjątkowej specyfiki roku 2020, cieszyła się ona niezmiennym zainteresowaniem odwiedzających podróżami europejskimi. Targi były również dobrą okazją do wymiany doświadczeń z innymi europejskimi organizacjami turystycznymi podczas salonu „European Destination Exchange”.
Jednym z głównych produktów promowanych na targach przez Ośrodek była turystyka związana z dziedzictwem Chopina w Polsce. W związku z przypadającą na 2020 rok 210. rocznicą urodzin Chopina, 10. rocznicą otwarcia Muzeum Chopina w Warszawie oraz planowanym tradycyjnie finałem Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (który został przełożony na październik 2021), nasz Ośrodek przeprowadził szereg działań na rynku chińskim mających na celu przybliżenie chińskiej publice atrakcji turystycznych związanych z kompozytorem. Prezentacje wygłoszone w trakcie imprez targowych pozwoliły zaś na dotarcie również do przedstawicieli branży turystycznej.
Drugim promowanym produktem była turystyka wellbeing w kontekście rozszerzania obecnej oferty turystycznej o miejsca przyrodnicze i hotele spa, znajdujące się w bliskiej odległości od dużych ośrodków miejskich. W związku z wpływem pandemii na oczekiwania turystów chińskich przewiduje się, że w przyszłym sezonie będzie kładziony duży nacisk na spędzanie czasu bliżej natury, na świeżym powietrzu oraz zabiegi relaksacyjne i zdrowotne. Tour operatorzy już teraz planują by około 40% czasu w nowych programach zwiedzania zajmowała właśnie turystyka wellness.