en
en
Kontakt

POT na targach ITB po pandemicznej przerwie

itb_1170_585.JPG

Rozpoczęte 7 marca wydarzenie zainaugurowała wizyta burmistrz Berlina Franziski Giffey, koordynatora przemysłu morskiego i turystyki w niemieckim Ministerstwie Gospodarki Dietera Janecka, prezes i dyrektor generalnej Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC) Julii Simpson, prezesa Messe Berlin Dirka Hoffmanna oraz szefa DRV Norberta Fiebiga na Polskim Stoisku Narodowym. Po tradycyjnie gościnnym przyjęciu przez delegację składającą się z przedstawicieli POT, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ambasady RP w Niemczech Dariusz Pawłoś Ambasador RP w RFN wraz z Prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej Rafałem Szmytke sprawdzili ofertę turystyczną regionów, miast i branży turystycznej.

Dwupoziomowe stoisko Polski było również miejscem szeregu spotkań Prezesa POT i dyrektorów departamentów, w tym z Prezesem RDA Internationaler Bustouristik Verband Benediktem Esserem, Prezesem Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej Frankiem Oostdamem oraz Członkiem Zarządu ECTAA i Prezesem Polskiej Izby Turystyki Pawłem Niewiadomskim, a także dyrektorem departamentu Ministerstwa Turystyki Bułgarii Georgijem Alipievem. Intensywny pierwszy dzień zwieńczyła dyskusja z radnymi z Małopolski: Andrzejem Wójcikiem, Wojciechem Skruchem, Prezesem Małopolskiej Organizacji Turystycznej Grzegorzem Biedroniem i Zastępcą Dyrektora Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa Katarzyną Gądek na temat współpracy, wspólnych projektów, a przede wszystkim promocji Polski i regionu w świetle nadchodzących Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023.

Motywem przewodnim Polskiego Stoiska Narodowego w czasie tegorocznego wydarzenia była turystyka aktywna związana z Igrzyskami Europejskimi Kraków-Małopolska 2023, do których od targów ITB w Berlinie dzieliło niewiele ponad 100 dni. Wśród promowanych produktów znajdowały się także polskie obiekty UNESCO, turystyka miejska oraz kulinarna. W trakcie wydarzenia niemieckie stowarzyszenie SRT Touristik PR und Medien przyznało nagrody najlepszym redakcjom, dziennikarzom, blogerom i agencjom PR. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie zajął 3. miejsce w kategorii organizacji turystycznych współpracujących z mediami. Po ceremonii Małopolska Organizacja Turystyczna oraz Urząd Miasta Kraków zaserwowały gościom lokalne specjały w ramach zorganizowanego happy hour.

Na Polskim Stoisku Narodowym, które zlokalizowano w nowej hali hub27, obecnych było niemal 50 podwystawców, w tym regiony: Warmińsko - Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, Małopolska Organizacja Turystyczna, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, Wielkopolska Organizacja Turystyczna, miasta: Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, LOT Metropolia Lublin, Gdańska Organizacja Turystyczna, Sopocka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna, Zabrze, Enotarnowskie, touroperatorzy oraz biura podróży.

Na targach zaprezentowało się około 5500 wystawców z ponad 161 państw. Chociaż wydarzenie, w odróżnieniu od ostatniej edycji stacjonarnej, miało charakter branżowy, to przez trzy dni hale targowe odwiedziło ponad 90 tysięcy osób.

Do góry