POT na targach FITUR 2019 w Madrycie
Na Międzynarodowych Targach Turystycznych FITUR 2019 w Madrycie padł kolejny rekord. W imprezie uczestniczyło prawie 143 tys. odwiedzających profesjonalnych (wzrost o 1,8 proc.) i prawie 100 tys. odwiedzających w dni otwarte. Polska Organizacja Turystyczna prezentowała Polskie Stoisko Narodowe w nowej odsłonie.
Targi FITUR to dla Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Madrycie możliwość odbycia wielu spotkań (tym razem odbyło się ich ponad 30), zaprezentowania głównych osi promocyjnych mediom i blogerom, a także okazja do zainspirowanie mieszkańców aglomeracji Madrytu do podróży po Polsce. Madryt to autonomiczny region, który generuje największy ruch wyjazdowy z Hiszpanii. Targi te co roku przyczyniają się do podtrzymanie tendencji wzrostowej przyjazdów do Polski.
Polskie Stoisko Narodowe, które w tym roku liczyło 121,5 m2, gościło 16 podwystawców. Nowa kreacja graficzna stoiska została doceniona przez uczestników i odwiedzających targi. Chwalono jego nowoczesną formę i jednocześnie przytulny, przyjazny styl. Zostało to także zauważone przez delegację Ministerstwa Sportu i Turystyki, na czele z Sekretarz Stanu Anną Krupką. Minister, która przyjechała do Madrytu w związku ze spotkaniami z hiszpańskimi władzami oraz Światową Organizacją Turystyki, wraz z prezesem POT Robertem Andrzejczykiem odwiedziła polskie stoisko.
– Od kilku lat obserwujemy znaczny wzrost liczby turystów hiszpańskojęzycznych w Krakowie. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, rozszerzyliśmy ofertę wycieczek regularnych dostępnych w języku hiszpańskim o nowe kierunki, takie jak Częstochowa czy Wadowice – mówi Agnieszka Wojtczak z SeeKraków.
– Goście z Hiszpanii to trzecia największa po Niemcach i Brytyjczykach grupa turystów odwiedzających Poznań. Dlatego udział w takich wydarzeniach jak madryckie targi FITUR stają się niemal obowiązkowym punktem w kalendarzu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej i branży turystycznej w tym roku reprezentowanej przez firmę Polandinc – dodaje Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji.
Turystycznej.Podczas targów, które trwały od 23 do 27 stycznia, swoje oferty B2B i B2C zaprezentowało 165 krajów i regionów, a liczba firm zagranicznych stanowiła ponad połowę wszystkich wystawców. Najwięcej, bo o 13 proc., wzrosła obecność krajów europejskich, dla których przeznaczono pawilon nr 4, spośród dziewięciu, w których odbywał się FITUR.