POT na targach China Outbound Travel & Tourism Market
COTTM to targi branżowe B2B skupione wokół turystyki wyjazdowej, odwiedzane co roku przez około 4500 przedstawicieli chińskich biur podróży. Z ankiety organizatorów wynika, że aż 63 proc. odwiedzających zainteresowanych jest europejskimi kierunkami (najwyższy odsetek deklaracji). Udział w wydarzeniu wzięło ponad 450 wystawców z 70 krajów, pragnących zwiększych napływ turystów z Chin. Nasi przedsiębiorcy mieli okazje porozmawiać z potencjalnymi partnerami, przedstawić swoją ofertę turystyczną i zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania chińskiej branży turystycznej. O sukcesie targów świadczy fakt, że większość z nich zadeklarowała już obecność na kolejnym wydarzeniu branżowym w maju – targach ITB w Szanghaju.
W trakcie targów COTTM odbywają się również liczne konferencje, ogłoszenia raportów dotyczących turystki oraz panele dyskusyjne. W tym roku w jednym z paneli wziął udział także Zagraniczny Ośrodek POT w Pekinie. Razem z przedstawicielami organizacji turystycznych z Serbii, Turcji i Australii zastanawialiśmy się nad wpływem obecnych trendów podróżniczych na rynku chińskim na promocję kierunków turystycznych. Uczestnicy panelu opowiadali o swoich doświadczeniach we współpracy z KOL (Key Opinion Leaders) przy promocji swojego regionu oraz o planach na tegoroczne działania w zakresie digital marketingu.
Przy obecnym wzroście zainteresowania turystyką indywidualną wśród Chińczyków zarówno organizacje turystyczne, jak i lokalne biura podróży stoją przed nowymi wyzwaniami, by dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą turystyczną. Tym bardziej kluczowe staje się dobre rozpoznanie rynku, zrozumienie jego specyficznych wymogów i potrzeb chińskich turystów. Coraz więcej biur podróży z Chin zgłasza się do naszego ośrodka w Pekinie z prośbą o kontakty do bardzo wyspecjalizowanych partnerów z Polski. Interesują ich firmy skupienione na wąskiej dziedzinie turystyki: podróżach tematycznych, pielgrzymkach, regionalnych festiwalach kulturowych, językowych obozach młodzieżowych, tradycyjnych kulinariach na wysokim poziomie, interaktywnych warsztatach, w których chińscy turyści mogliby wziąć udział ucząc się o naszej kulturze poprzez zabawę.
Przedsiębiorcy pragnący skorzystać z ogromnego potencjału rynku turystycznego Chin powinni kierować się perspektywą długoterminową – zaczynając od zaoferowania unikatowych usług, które zwrócą uwagę chińskich partnerów, poprzez przygotowanie chińskojęzycznych materiałów, po założenie profili na portalach i kanałach społecznościwych typowych dla rynku chińskiego, jak np. WeChat.