en
en

POT na prestiżowych targach ITB w Berlinie

Polska Organizacja Turystyczna bierze udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie. Bogate w atrakcje stoisko narodowe odwiedzili m.in. minister sportu i turystyki Witold Bańka, podsekretarz stanu w MSiT Dariusz Rogowski oraz prezes POT Robert Andrzejczyk.

foto zarzad - Kopia - Kopia.jpg

Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie to największa impreza handlowa przemysłu podróżniczego na świecie. Podczas tegorocznych targów POT oddaje do dyspozycji uczestników wspaniałe, nastawione na nowe trendy i potrzeby klientów polskie stoisko narodowe. Na łącznej powierzchni 752 metrów kwadratowych prezentuje się 49 polskich wystawców, w tym podmioty regionalne (ROT, LOT) i branżowe.

Motywem przewodnim polskiej obecności na targach ITB w Berlinie jest turystyka aktywna – wodna. Turyści i przedstawiciele branży odwiedzający nasze stoisko, mogą dostrzec jego elementy m.in. na stoiskach województw zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego i dolnośląskiego, Wrocławia oraz na zdjęciach rozsianych po polskim pawilonie. Na stoisku narodowym obecne jest także Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, laureat prestiżowego Złotego Certyfikatu POT.

Udział w targach biorą m.in. minister sportu i turystyki Witold Bańka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dariusz Rogowski oraz prezes POT Robert Andrzejczyk wraz z wiceprezes Agnieszką Jędrzejczyk-Wojciechowską.

– Zaobserwowałem duże zainteresowanie polską ofertą. Naszą obecność na targach ITB w Berlinie uważam za dobry ruch. Myślę, że wysoka jakość usług, które Polska ma w swojej ofercie, przełoży się na jeszcze większe zainteresowanie naszym krajem – powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Minister podkreślił również, że Polska jest postrzegana pod wieloma względami jako bardzo atrakcyjny kraj i partner. – Jesteśmy postrzegani jako kraj atrakcyjny i bezpieczny, a w zakresie turystyki oferujemy bardzo wysoką jakość usług. To są te walory, które świadczą o tym, że warto wypoczywać w Polsce. Są one doceniane przez turystów z zagranicy, którzy z roku na rok coraz liczniej odwiedzają nasz kraj – zauważył Witold Bańka.

Podczas targów ITB w Berlinie, do promocji Polski i jej atrakcji turystycznych wykorzystano m.in. filmy w nowoczesnej technologii wirtualnej rzeczywistości. Wśród nich POT przygotowała historię sympatycznej rodziny zwiedzającej polskie zamki i pałace, sentymentalną podróż pary seniorów powracających do ukochanych przez siebie zabytków z listy światowego dziedzictwa UNESCO, dwójki przyjaciół spędzających wspólne chwile w parkach narodowych Polski oraz młodych twórców prototypu łazika marsjańskiego w nowoczesnej Polsce.

W ramach polskiego stoiska narodowego, po raz pierwszy na targach ITB w Berlinie, zorganizowane zostało także stoisko promujące polską turystykę prozdrowotną. Stanowi ono kolejny etap realizacji przez POT branżowego programu promocji polskich kluczowych branż eksportowych.

Do góry