POT na konferencji „Produkt turystyczny. Innowacje – Marketing – Zarządzanie”
Celem konferencji było wskazanie innowacyjności różnych obszarów destynacji turystycznej, szczególnie w aspekcie marketingu i zarządzania, jako niezbędnego elementu napędzającego rozwój sektora turystyki. Podczas paneli dyskusyjnych zostały zaprezentowane wyniki najnowszych badań, doszło do wymiany poglądów i doświadczeń w zakresie wyżej wspomnianej problematyki.Polską Organizację Turystyczną reprezentowała wiceprezes Agnieszka Jędrzejczyk, która wygłosiła przemówienie na otwarcie konferencji oraz dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej Jacek Janowski.
- Niezmiernie się cieszę, że po raz kolejny mamy okazję rozmawiać o nowoczesnym marketingu w turystyce. Polska w tej dziedzinie z roku na rok się rozwija, o czym świadczą dane dotyczące zarówno zagranicznej jak i krajowej turystyki. Rok 2018 był dla naszego kraju bez wątpienia rekordowym jeśli chodzi o przyjazdy gości zza granicy. POT w realizowanych na rynkach krajowym i zagranicznych w działaniach promocyjnych wspiera produkty i marki turystyczne, dlatego życzę nam wszystkim, by dzisiejsza konferencja przyczyniła się do rozwoju branży. -– dodała Agnieszka Jędrzejczyk.
Jacek Janowski uczestniczył w panelu eksperckim pod hasłem „Współczesne wyzwania rynku turystycznego”, który moderowały profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dr hab. Renata Seweryn oraz dr hab. Agata Niemczyk. W dyskusji wzięli udział również prof. dr hab. Aleksander Panasiuk (Uniwersytet Jagielloński), prof. SGH dr hab. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa), prof. SGTiR dr hab. Teresa Skalska (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji) oraz wiceprezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej Mateusz Czerwiński.
W kolejnych sesjach omawiano obszary dotyczące produktu turystycznego kraju, produktu regionalnego i lokalnych destynacji turystycznych oraz indywidualnych produktów turystycznych. Dyskutowano m.in. o polityce turystycznej państw, działalności narodowych organizacji turystycznych, promocji destynacji turystycznych, innowacji produktowych destynacji czy współpracy miedzy przedsiębiorstwami turystycznymi oraz o ich marketingu.