POT na Festiwalu Polskim w Tokio
Festiwal poprzedziła kampania w mediach społecznościowych Instytutu Polskiego i Zagranicznego Ośrodka POT w Tokio oraz reklama przy wejściu do stacji obsługującej cztery linie metra przy kompleksie Shibuya Stream, widniejąca przez tydzień przed rozpoczęciem wydarzenia. Reklama promowała Magię Polskich Miast, która była motywem przewodnim głównej atrakcji na stoisku ZOPOT Tokio.
Jeden z ważniejszych punktów Festiwalu Polskiego stanowiła wirtualna podróż po Magii Polskich Miast – mająca formę video-selfie 360 stopni. Atrakcja ta była możliwa dzięki nowoczesnemu urządzeniu Me-fie, umożliwiającego bezpośrednie przesłanie wykonanego video na telefon osoby korzystającej z tej atrakcji na stoisku ZOPOT Tokio. Wykonano ponad sto video-podroży.
Z myślą o przedstawicielach branży turystycznej z Japonii śledzących wydarzenie wirtualnie Polskie Linie Lotnicze LOT oraz ZOPOT w Tokio przygotowały prezentację wraz z propozycją gradacji zwiedzania Polski. Wspólne działania promocyjne PLL LOT i ZOPOT Tokio wzbogacone zostały przez przygotowanie trwającego do 21 czerwca quizu, którego główną nagrodą był voucher na bilet lotniczy dla dwóch osób do Polski. Dla pozostałych zwycięzców przewidziano mniejsze upominki. Jednocześnie na głównej scenie festiwalu kilkukrotnie emitowano spoty Magii Polskich Miast, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Wielkopolski z napisami w języku japońskim.
W programie Festiwalu nie zabrakło również takich atrakcji jak występy polskich artystów na scenie, w tym zwłaszcza Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny, kwartetu smyczkowego ze szczecińskiej Baltic Neopolis Orchestra, pianisty Michała Sobkowiaka, a także duetu Miho Kurihara (fortepian) i Piotr Nikiel (solista/tenor Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”). Japońska artystka May Kotohira grająca na harfie – w geście solidarności z Ukrainą wykonała także utwory ukraińskie. Zaprezentowana została także w japońskiej wersji językowej wystawa panelowa „Polska” oraz film dokumentalny „Dzieje hymnu polskiego”. Podczas Festiwalu odbywały się także projekcje polskich bajek z serii „Przytul mnie”.
Uwagę gości oraz mediów przykuł pokaz tworzenia muralu oraz prezentacja na scenie japońskiego artysty Kensuke Miyazakiego, który odtworzył na Festiwalu z pomocą publiczności mural zatytułowany „Rękawiczka”, nawiązujący do popularnej ukraińskiej bajki o rękawiczce, w której w zgodzie i przyjaźni mieszkają różne zwierzęta. Kensuke Miyazaki namalował ten mural na ścianie budynku mieszkalnego w Mariupolu w 2017 roku. W wyniku agresji Rosji na Ukrainę budynek został zbombardowany. Instytut Polski w Tokio zaprosił artystę do przekazania tej historii oraz stworzenia miniatury muralu podczas Festiwalu Polskiego. Miniatura muralu była tworzona obok stoiska ZOPOT Tokio i PLL LOT. Wywiady z malarzem oraz reportaże na temat jego działalności i udziału w Festiwalu Polskim ukazały się w lokalnych mediach.
Festiwal Polski odwiedziło ponad 6 tysięcy osób, a program sceniczny transmitowany na żywo na kanale śledziło ponad 1600 osób.
Nagranie z transmisji można https://youtu.be/