POT i Lang Team kontynuują promocję polskich regionów i turystyki aktywnej
Tour de Pologne jest częścią światowej elity i składa się na prestiżowy cykl UCI World Tour. Transmisje oraz relacje z wyścigu każdego roku trafiają do ponad 100 państw, w tym także destynacji pozaeuropejskich jak USA, Kanada, Chiny, Nowa Zelandia, region Azji i Pacyfiku czy Bliski Wschód.
- Wydarzenie o tak uznanej renomie i wspaniałej historii jak Tour de Pologne jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji oraz wspólnych płaszczyzn pomiędzy sportem i turystyką. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy mające na celu propagowanie zdrowego trybu życia, wypoczynku na świeżym powietrzu, a także aktywnego spędzania czasu. Świętujący w tym roku jubileusz wyścig to światowa marka, godny ambasador polskości i Polski nawet daleko poza jej granicami – przyznał wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.
Najważniejszy wyścig kolarski w Polsce rozpocznie się w Poznaniu, gdzie na kolarzy czekać będzie pętla przez teren Wielkopolski. Drugi etap to ponad 200-kilometrowa trasa z Leszna do Karpacza. W typowo górskiej urokliwej scenerii zawodnicy ruszą z Wałbrzycha do Dusznik-Zdroju. Czwarta część zmagań ze startem w Strzelinie, połączy Dolny Śląsk z Opolem, zaś w piątej zmierzą się o triumf na odcinku Pszczyna – Bielsko-Biała. W stolicy Górnego Śląska – Katowicach, sportowców czeka indywidualna jazda na czas, natomiast zwycięzcę jubileuszowego Tour de Pologne, poznamy na mecie 7. etapu z Zabrza do Krakowa.
- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający aktualnie Tour de France, jest sportem, który w znakomity sposób przybliża widzom kraj oraz jego uroki. Dzisiaj, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, jesteśmy w stanie pokazywać zmagania sportowców na najpiękniejszych trasach Tour de Pologne i promować Polskę na najwyższym poziomie. Elitarna rywalizacja wymaga odpowiedniej oprawy, poprzez którą zapraszamy gości zagranicznych, a Polakom pokazujemy nieodkryte zakątki Ojczyzny - mówił prezes Lang Team Czesław Lang.
W ramach podpisanej umowy w telewizji promowane będą miasta etapowe, regiony oraz inne atrakcje turystyczne znajdujące się na każdym etapie wyścigu. Działania promocyjne prowadzone będą także w radio, kinach, internecie, a także w prasie. Polska Organizacja Turystyczna wraz z Polskimi Markami Turystycznymi będą widoczne również w mediach społecznościowych, kampanii outdoorowej folderach, a także w formie nośników reklamowych na trasie zmagań sportowców. POT zaznaczy swoją obecność także w spotach reklamowych prezentowanych w pociągach czy przy kasach kolejowych.
- Przez niemal 20 lat współpracy Lang Team dał się poznać jako solidny partner w promocji Polski. Poprzez przekaz medialny kierowany do odbiorców na całym świecie możemy zaprezentować najpiękniejsze regiony naszego kraju. Wierzę, że szczególnie w tym roku, Tour de Pologne będzie olbrzymim sukcesem, a obserwujący niesamowite zmagania sportowców będą mogli czerpać podróżnicze inspiracje z wielu nieodkrytych dotąd miejsc – stwierdził prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.