POT i Kraków z prestiżowymi nagrodami na targach FITUR w Madrycie
Polska Organizacja Turystyczna została nagrodzona za film „Poland. Official trailer”. Wideo promujące nasz kraj zwyciężyło w kategorii „Best International Video promoting a Country Fitur 2021” konkursu organizowanego przez madrycki Ratusz i Międzynarodowy Komitet Filmów Turystycznych. Analogiczne wyróżnienie za film #KrakowExperience promujący miasto otrzymał Kraków.
Po raz kolejny w ramach Międzynarodowych Targów Turystycznych Fitur w Madrycie odbywa się również „Landing - New Trends on Tourism Communication” - wydarzenie, na którym profesjonaliści z branży audiowizualnej, turystycznej, marketingowej i reklamowej dzielą się swoimi pomysłami i doświadczeniami.
Nieodłączną częścią „Landing” jest prestiżowy konkurs najlepszych utworów audiowizualnych wykorzystywanych w komunikacji przez światowym przemysł turystyczny. Jego organizatorem jest madrycki ratusz oraz Międzynarodowy Komitet Filmów Turystycznych (International Committee of Tourism Film Festivals).
W tym roku jednym ze zwycięzców została Polska Organizacja Turystyczna. Wyprodukowany przez nas film „Poland. Official Trailer” wygrał rywalizację w kategorii „Best International Video promoting a Country Fitur 2021”.
Wyboru dokonało jury złożone z profesjonalistów zajmujących się turystyką, marketingiem, reklamą i dziennikarstwem.
Film "Poland. Official trailer" dostępny jest w wielu wersjach językowych. To jeden z głównych elementów kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych na rynku polskim, kilkunastu rynkach europejskich oraz rynkach dalekich, takich jak Japonia, Chiny, Korea. W części państw, w których prowadzona jest promocja, film będzie emitowany także w kinach oraz na ekranach w formie reklamy outdoorowej.
Koncepcja spotu oparta jest na pomyśle zwiastuna filmowego. Pokazuje przyrodnicze i kulturowe walory Polski w formie zapowiedzi i zachęty do zobaczenia ich wkrótce w rzeczywistości. Polska pokazana jest głównie przez pryzmat spektakularnych plenerów i naturalnego piękna. W warstwie graficznej spot także posługuje się filmowymi akcentami - motywem przewodnim są złote laury, które akcentują listę najważniejszych atrakcji.
Tegoroczna edycja konkursu przyniosła więcej nagród dla Polski. Analogiczne wyróżnienie za film promujący miasto otrzymał Kraków. Produkcja pod tytułem #KrakowExperience zwyciężyła w kategorii „Best International Video promoting a City Fitur 2021”.