POT aktywnie uczestniczyła w warsztatach Discover Central Europe Trade Online Workshop
Spotkanie otworzył prezes POT Rafał Szlachta, który podzielił się dobrymi wiadomościami o otwarciu polskiej turystyki i optymistycznej sytuacji sanitarnej kraju. Podkreślił też znaczenie współpracy krajów Grupy Wyszehradzkiej, której walorem jest między innymi możliwość tworzenia wspólnej oferty pakietowej dla turystów z krajów Europy Zachodniej. Takie działanie spowoduje, że Europę Centralną odwiedzać będzie więcej turystów z Królestwa Niderlandów. Jego zdaniem, nowe projekty w dobie post-pandemii powinny skupiać się na ofercie pobytów na łonie przyrody i uprawianiu turystyki aktywnej. - Różnorodność naszych krajów czyni je bardzo ciekawymi i silnymi turystycznie, a dzięki dobrej współpracy możemy lepiej realizować zadania promocyjne - podsumował Prezes POT.
Zanim rozpoczęły się rozmowy branżowe, Polska, Węgry, Republika Czeska oraz Słowacja przedstawiły 10-minutowe prezentacje na temat oferty turystycznej i obecnej sytuacji sanitarnej swoich krajów. Prelegenci opowiadali m.in. o mniej znanych atrakcjach turystycznych, produktach turystyki aktywnej oraz turystyce w dobie post-pandemii. Z prezentacjami wystąpili Dominika Szulc - dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Brukseli i Amsterdamie, Ivan Ljubinkovic – dyrektor Visit Hungary na rynkach Beneluksu, Francji i na Bałkanach, Petra Koorn Palečková - dyrektor CzechTourism Benelux oraz Miriam Benčíková dyrektor Slovakia Travel. Spotkanie moderowane było przez znanego na holenderskim rynku turystycznym Marcela Baltusa z biura PR Baltus Communications, które odpowiedzialne było także za obsługę medialną warsztatów.
Warsztaty rozpoczęły się w wyjątkowo dobrym momencie dla Polski – w dniu, w którym holenderskie Ministerstwo Zdrowia oznaczyło nasz kraj kolorem zielonym, co w praktyce oznacza zniesienie wszelkich ograniczeń w podróżowaniu, brak obowiązku testowania oraz kwarantanny po powrocie.
W trwających półtora dnia spotkaniach udział wzięło 70 podmiotów branżowych, w tym narodowe organizacje turystyczne krajów Grupy Wyszehradzkiej, hotele, touroperatorzy oraz agenci podróży. Zrealizowano 288 spotkań i wymieniono 415 wiadomości przez chat.
Polskę reprezentowały biura podróży: Furnel International, Jan-Pol Active, 4Travel oraz Poland Tour. Są to touroperatorzy, którzy w ostatnich miesiącach wykazywali największą aktywność na rynku holenderskim. Wśród uczestników znalazł się także Polski Holding Hotelowy oraz dwie regionalne organizacje turystyczne - Dolnośląska Organizacja Turystyczna i Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Ze strony holenderskiej, w rozmowach wzięły udział między innymi ANWB Reizen, OAD Reizen, ACSI Touroperating, Vacanceselect, specjalista na Polskę Polen Reizen, International Hotel Reservation Center oraz mniejsi touroperatorzy i agenci specjalizujący się w podróżach typu tailormade.
Monika Dąbrowska z Furnel Travel International wysoko oceniła jakość prezentacji Polski podczas webinaru poprzedzającego rozmowy stolikowe. - Prezentacja była świetnie przygotowana i odpowiadała na aktualne pytania wyrażane przez biura zagraniczne zainteresowane opracowaniem sugestii dla klientów pytających o wyjazdy zgodne z założeniami turystyki zrównoważonej - stwierdziła.
Touroperator chwalił też optymalnie wykorzystany czas, fakt, że Polska prezentowana była jako pierwsza oraz możliwość kontaktu z innymi ‘sprzedającymi’ z Czech, Słowacji i Węgier. Pomimo braku niektórych największych touroperatorów rynku, Furnel Travel International ocenił spotkania jako ciekawe, gdyż „pozwoliły zyskać nową perspektywę na obecne potrzeby rynku i określić, czego szukają holenderscy i belgijscy touroperatorzy lub niezależne, mniejsze biura”.
Warsztaty zostały też pozytywnie ocenione przez partnerów z grupy V4. - Bardzo podoba mi się sam pomysł warsztatów - powiedziała Miriam Benčíková ze Slovakia Travel. - Wspólne przedstawienie krajów V4 jest naturalne ze względu na sąsiedztwo i stanowi świetny pomysł dla turystów. Aplikacja Networkapp jest efektywnym i profesjonalnym narzędziem, oferującym idealny sposób spotkań w czasach, kiedy osobiste spotkania są ograniczone. Dużo zyskaliśmy na spotkaniach z partnerami z innych krajów i holenderską branżą - dodała.
Warsztatom towarzyszyła kampania promocyjna zrealizowana przez ZOPOT w Amsterdamie wspólnie z domem medialnym TravMedia, w skład którego wchodzą specjalistyczne magazyny branżowe TravMagazine oraz TravelPro, skierowane do touroperatorów i agentów podróży. Kampania dotarła do ponad 8 500 profesjonalistów w Królestwie Niderlandów. Jej tematem były zarówno promocja warsztatów, jak atrakcji turystycznych krajów V4. W mediach pojawiły się banery i artykuły a holenderska branża otrzymała zaproszenia i newslettery zachęcające do udziału w warsztatach Discover Central Europe. Promocyjne treści zostały także opublikowane na największym portalu branżowym Beneluksu - Travel360Benelux, na profilach LinkedIn ZOPOT Amsterdam i ZOPOT Bruksela oraz w licznych komunikatach prasowych Baltus Communications.