Polskie stoisko oblegane na targach Matka 2018
Polska Organizacja Turystyczna jak co roku uczestniczyła w największych targach krajów nordyckich – Matka 2018. Na, cieszącym się dużym zainteresowaniem, polskim stoisku można było znaleźć materiały promocyjne m.in. Gdańska, Krakowa czy Zabrza.
W niedzielę zakończyła się największa impreza targowa krajów nordyckich - Matka 2018. Odbywająca się w halach Centrum Targowego w Helsinkach wystawa przyciągnęła ponad 63 tys. odwiedzających. Niemal 7 tys. z nich to przedstawiciele branży turystycznej.
Podobnie jak w latach ubiegłych 60-metrowe polskie stoisko narodowe oblegali nie tylko fińscy potencjalni turyści, ale również mieszkańcy krajów sąsiednich. W branżowy czwartek licznie pojawili się przedstawiciele lokalnych mediów i biznesu turystycznego. Dzięki aktywnie funkcjonującemu programowi Hosted Buyers można było także spotkać reprezentantów biur podróży z całego świata. Warsztaty Destination Breakfast, które otwierały branżowy czwartek, były świetną okazją do odświeżenia i nawiązania nowych kontaktów z lokalnymi blogerami i dziennikarzami.
Wśród licznych stoisk targowych, reprezentujących destynacje z całego świata, polskie stoisko narodowe oferowało cały przekrój naszych rodzimych produktów turystycznych. Od Pomorza, z silną reprezentacją Gdańska i Sopotu, poprzez górnicze Zabrze, po Tatry, w postaci Małopolskiej Organizacji Turystycznej i Urzędu Miasta Krakowa. Gotowe pakiety turystyczne można było zamówić w fińskim biurze podróży Poltravel, które tradycyjnie wystawiało się wraz ze sprawdzonym partnerem Holiday Travel lub wybrać coś z szerokiej oferty firmy SeeKraków. Na ladzie głównej największym powodzeniem cieszyły się materiały Warszawy, Wrocławia, Podlasia i Mazur, a także broszury kulinarne i mapy Polski z campingami.
Podczas imprezy na stoisku trwał konkurs, w który można było wygrać weekendowy pobyt dla czterech osób w Sopot19. Metropolis Domki ufundowany przez Metropolis Domki, transfer i zwiedzanie Wieliczki dla 2 os. dzięki uprzejmości SeeKrakow, 4 pakiety (zwiedzanie ECS, karta turysty oraz kupon na 0,5 l piwa z Brovarnii) ufundowany przez GOT oraz 3-dniowy pobyt w Rosevia Resort & SPA w Jastrzębiej Górze ufundowany przez biuro Select Poland. Zaproszenie do konkursu zamieszczono w targowym przewodniku magazynu Mondo, a ponad 300 drukowanych ankiet rozeszło się już w ciągu pierwszych dwóch godzin targowych. Udział w konkursie można było również wziąć drogą online, wypełniając formularz na znajdującym się na stoisku tablecie.
Ostatniego dnia, dzięki dobrej współpracy z Towarzystwem Fińsko – Polskim, zorganizowana została prezentacja o Muzeum Piernika w Toruniu. W jej trakcie rozdano materiały o Toruniu (w tym nordyckie wydanie specjalne „Wiadomości Turystycznych”) z dodatkiem toruńskich pierników.