Polskie stoisko na pekińskich targach branży turystycznej
Polska jako cel wyjazdów turystycznych cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem chińskiej branży. Warto przypomnieć, że liczba gości z Chin odwiedzających Polskę w 2017 roku wzrosła o 55 proc. i osiągnęła poziom ponad 130 tysięcy osób.
Targi COTTM to trzydniowa impreza branżowa B2B, odwiedzana każdego roku przez ok. 4,5 tys. przedstawicieli chińskich organizatorów i biur podróży. Rozmowy prowadzone na polskim stoisku koncentrowały się głównie na informacjach dotyczących nowych produktów turystycznych tworzonych przede wszystkim pod kątem indywidualnych zainteresowań i tematycznych programów pobytowych, wypoczynku w gronie rodziny, a także nowych grupowych tras objazdowych po naszym kraju, udziału w wydarzeniach kulturalnych w 2018 i w przyszłym roku oraz zagadnień związanych z turystyką konferencyjną. Wśród rozmówców na polskim stoisku liczne grono stanowili dziennikarze. Informacje dotyczące polskich produktów turystycznych przekazane zostały między innymi w formie wywiadu dla czasopisma branżowego Travellink Daily oraz portalu branżowego 163.com.
Podczas targów uroczyście podpisano wstępne porozumienie o współpracy strategicznej pomiędzy ośrodkiem POT w Pekinie a firmą TONGCHENG International Travel Service, trzecią najważniejszą internetową agencją turystyczną Chińskiej Republiki Ludowej. Porozumienie ma na celu podjęcie wspólnych działań na rzecz popularyzacji Polski jako celu podróży przy wykorzystaniu narzędzi portalu sprzedażowego firmy Tongcheng (www.LY.com). Analogiczne porozumienie firma Tongcheng podpisała również z Serbią.