Polskie kluby sportowe rozpoczynają promocję Polski na arenie międzynarodowej
Rodzime kluby, związki sportowe i zawodnicy z nimi związani od wielu lat reprezentują nasz kraj na arenie międzynarodowej, stając się sportowymi ambasadorami Polski za granicą. Zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki projekt promocji Polski poprzez sport, którego operatorem jest Polska Organizacja Turystyczna, pozwoli usystematyzować i zintensyfikować dotychczasowe działania.
W czwartek 3 sierpnia, na stadionie Legii Warszawa, w obecności ministra sportu i turystyki Kamila Bortniczuka, podpisano umowę pomiędzy Polska Organizacją Turystyczną (POT) a Legią Warszawa, występującą w eliminacjach do Ligi Konferencji Europy UEFA. Tym samym oficjalnie zainaugurowano projekt w 2023 roku.
Promocja Polski poprzez sport obejmie przedstawicieli sześciu dyscyplin drużynowych, którzy wywalczą w swoich ligach miejsca premiowane grą w europejskich pucharach bądź eliminacjach do europejskich pucharów.
W 2023 roku na realizację projektu przewidziano kwotę 51,5 milionów złotych. Kwota, jaką za realizację działań promocyjnych otrzymają polscy sportowcy i kluby sportowe w pierwszym etapie uzależniona jest od złożonej przez nich oferty składającej się z oferowanego zakresu usług i przewidywanych zasięgów, zaś w drugim od realnej oceny potencjału medialnego oraz wyniku negocjacji pomiędzy podmiotami.
- Projekt, stworzony z myślą o flagowych drużynach reprezentujących Polskę na arenach międzynarodowych, podkreśla więź sportu z turystyką. Walka i sukcesy odnoszone w europejskich pucharach to wyjątkowa okazja do promocji Polski i poszczególnych regionów naszego kraju. Cieszymy się, że przez sport będziemy promować polską markę turystyczną - mówi minister sportu i turystyki Kamil Bortniczuk.
Umowa z Legią Warszawa jest pierwszą podpisaną w 2023 roku pomiędzy POT a polskimi reprezentantami na międzynarodowych arenach. W najbliższych dniach analogiczne porozumienia dotyczące działań promocyjnych parafują także Raków Częstochowa, Lech Poznań i Pogoń Szczecin.
- Legia Warszawa od lat z dumą reprezentuje Polskę za granicą, dlatego współpraca z Polską Organizacją Turystyczną daje obydwu stronom szerokie możliwości działania. Bardzo zależy nam na tym, by promować nasz kraj i nasze miasto przy okazji meczów na europejskich arenach, przybliżając obcokrajowcom historię czy kulturę i pokazując, że warto nas odwiedzać. Takie programy są bardzo potrzebne. Łącząc różne środowiska i wykorzystując nasze zasięgi możemy sprawić, by Polska stawała się coraz atrakcyjniejszym krajem dla turystów - mówi Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii Warszawa.
Dyscypliny sportowe objęte projektem to: tenis stołowy, hokej na lodzie, koszykówka, piłka ręczna, piłka siatkowa oraz piłka nożna.
- Wielkie wydarzenia sportowe oraz prestiżowe zmagania sportowców stanowią ogromny magnes nie tylko dla widzów przed ekranami telewizorów, lecz także kibiców, którzy przemierzają setki czy tysiące kilometrów, by móc wspierać swoich ulubieńców. Wierzę, że projekt z jednej strony przyczyni się do finalizacji trudnego procesu odbudowy turystyki przyjazdowej, a z drugiej wpłynie na wzrost pozycji oraz roli naszego kraju na arenie międzynarodowej – podsumowuje wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki.
Zainaugurowany oficjalnie projekt to największe przedsięwzięcie mające na celu promocję Polski przez sport realizowane przy udziale POT w ostatnich latach, a także olbrzymia szansa na pokazanie szerokiemu gronu potencjalnych turystów walorów naszego kraju.