Polskie biuro złotym laureatem Nagrody Turystycznej Marco Polo 2019 za współpracę z rynkiem chińskim
Centrum Koordynacji Współpracy w dziedzinie turystyki Chiny – 17. Państw Europy Środkowej i Wschodniej ogłosiło zwycięzców II edycji Turystycznej Nagrody Marco Polo. Laureatem zostało polskie biuro podróży Funclub Sp. z o. o. z Poznania, a Wyróżnienie Honorowe otrzymał warszawski hotel Sheraton Grand.
Złotym zwycięzcą Turystycznej Nagrody Marco Polo za współpracę z rynkiem chińskim w 2019 r. zostało polskie biuro podróży Funclub Sp. z o. o. z Poznania za produkt o nazwie „Best of Poland, Czech Republic, Slovakia & Hungary”.
Zdaniem międzynarodowego jury to produkt turystyczny, który najlepiej przedstawia lokalną historię, tradycję i kulturę, obejmujący pobyt turystów chińskich w co najmniej trzech spośród 17. krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Nagroda Turystyczna Marco Polo została utworzona w 2019 r., aby docenić wkład interesariuszy turystycznych z 17 krajów Europy Środkowo-Wschodniej w stworzenie najlepszego wspólnego produktu turystycznego na rynek chiński.
W obecnej edycji uhonorowano również hotel Sheraton Grand Warsaw, ktory otrzymał Wyróżnienie Honorowe Marco Polo, przyznawane najlepszym obiektom hotelowym ze specjalnymi usługami dla chińskich turystów. Sheraton Grand Warsaw wprowadził w 2019 roku liczne udogodnienia dla chińskich gości, zdobywając tym samym prestiżowy tytuł.
Do Polski w 2019 roku przyjechało z Chin łącznie 189 tys. osób, w tym 161 tys. w celach turystycznych.
Srebrnym laureatem (2. miejsce) zeszłorocznej, I edycji nagrody było warszawskie biuro podróży CT Poland za produkt o nazwie „East European Concerto Tours”.