„POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” – padł kolejny rekord
W jesiennej, piątej edycji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” wzięło udział ponad 165 000 turystów, którzy skorzystali z ofert 757 partnerów. Akcja odbyła się w dniach 5-7 października. Kolejny weekend obniżonych cen już w marcu przyszłego roku.
„POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, organizowana dwa razy do roku – wiosną i jesienią.
Z dotychczasowych pięciu edycji skorzystało ponad pół miliona turystów z czego 300 tys. tylko w tym roku.
– „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” cieszy się coraz większą popularnością. Przed rozpoczęciem piątej edycji mówiliśmy o wzroście liczby partnerów. Po jej zakończeniu po raz kolejny możemy pochwalić się najwyższą w historii liczbą turystów, którzy skorzystali z obniżonych o minimum 50 proc. cen. Jesienią było to aż 165 tys. osób. W przyszłym roku jesienna edycja promowana będzie także za granicą – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Ostatnia edycja okazała się rekordowa, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i partnerów. Tym razem aż 757 podmiotów obniżyło ceny swoich ofert. W porównaniu z wiosenną akcją, liczba partnerów wzrosła niemal o 15 proc., natomiast liczba turystów, którzy z niej skorzystali zwiększyła się o 25 proc.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że Polacy chwalą sobie nie tylko niskie ceny. Wielu z nich ceni możliwość spędzania czasu z rodziną, a także uważa, że „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” aktywizuje społeczeństwo. Zalety akcji dostrzegają także partnerzy, których zdecydowana większość zapowiada udział w kolejnych edycjach. Za najważniejsze uznają: promocję swojej działalności (87 proc.) i dotarcie do nowych klientów (78 proc.). Ponad 80 proc. ankietowanych usługodawców zamierza polecić udział w wydarzeniu innym podmiotom.
– Popularność akcji wśród partnerów rośnie dynamicznie. Zauważają oni, że wspólnie mogą zyskać więcej niż w pojedynkę. Co więcej, ta akcja ma na celu także zmianę turystycznych przyzwyczajeń Polaków. Zależy nam, żeby rodacy podróżowali także poza sezonem wysokim. Wszystkim 757 partnerom piątej edycji bardzo dziękuję za udział i już teraz zachęcam kolejnych przedsiębiorców do uczestnictwa w marcowej odsłonie inicjatywy. Razem możemy naprawdę więcej – podkreśla prezes POT Robert Andrzejczyk.
Następna edycja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” już w weekend od 15 do 17 marca 2019 r.
Broszura podsumowująca V edycję akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”.