Polska w prestiżowych belgijskich mediach
Przełom 2020 i 2021 roku to dla czytelników belgijskich gazet okazja do przeczytania dwóch ciekawych artykułów o Polsce. Materiały ukazały się w magazynie luksusowym Eventail i tygodniku Primo Magazine. To efekt działań Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku belgijskim.
Pierwsza publikacja to obszerny, 20-stronicowy materiał o Polsce w magazynie luksusowym Eventail. To szczególne wydawnictwo, nastawione na tematy związane z belgijską rodziną królewską i działalnością arystokracji, której w Królestwie Belgii nie brakuje. Materiał o Polsce powstał w nawiązaniu do polskich korzeni obecnie panującej królowej Matyldy. Królowa jest córką hrabiny Anny Komorowskiej i hrabiego d’Udekem d’Acoz oraz prawnuczką księcia Adama Zygmunta Sapiehy.
Wśród artykułów o Polsce znalazły się materiały o przodkach królowej i o miejscach, z którymi związana była rodzina monarchini. Dzięki wieloletniej współpracy Zagranicznego Ośrodka POT w Brukseli z redakcją Eventail powstał artykuł o Krakowie jako destynacji turystycznej. Wydawnictwo było przez wiele lat Partnerem medialnym Balu Polskiego w Brukseli organizowanego przez ZOPOT i Ambasadę RP a redaktor naczelna wydawnictwa, dzięki wsparciu ZOPOT, odwiedziła Polskę, kraj swojej babki. Przy artykule współpracował krakowski touroperator Destination Pologne, który na zaproszenie Urzędu Miasta Krakowa obsługiwał podróż prasową redaktor naczelnej magazynu. ZOPOT uzupełnił publikację reklamą prezentującą obiekty SPA i Wellness, cieszące się dużym zainteresowaniem wśród czytelników Eventail.
Druga ważna publikacja, która pojawiła się na rynku na początku roku to energetyczny artykuł prezentujący ofertę zimową w Polsce, opublikowany w Primo Magazine. Artykuł powstał z inicjatywy Dominika Tracheta, dziennikarza od wielu lat współpracującego z Polską Organizacją Turystyczną, na bazie informacji i materiałów zdjęciowych dostarczonych przez ZOPOT w Brukseli. Wśród opisywanych miejsc znalazły się między innymi Zakopane i Tatry, Szklarska Poręba, Karpacz czy Wrocław.
Primo Magazine jest największym flamandzkim tygodnikiem z programem telewizyjnym. Szacuje się, że informacje o zimowym wypoczynku w Polsce, o Krakowie i Małopolsce dotarły do ponad 150 000 osób. Łączna wartość publikacji to 56 720 euro.