Polska promowana na targach The New York Times Travel Show w Nowym Jorku
Jak każdego roku, Polska Organizacja Turystyczna pojawiła się na styczniowych targach The New York Times Travel Show, przygotowując indywidualne stoisko. Na stoisku POT obecne były również: Real Poland – polskie biuro podróży specjalizujące się w wyjazdach indywidualnych, Poland Culinary Vacations – polonijne biuro podróży z Florydy specjalizujące się w turystyce kulinarnej, a także American Travel Abroad – polonijne biuro podróży z USA. Na targach obecne były również Polskie Linie Lotnicze LOT, które informowały o nowych bezpośrednich połączeniach ze Stanów Zjednoczonych do Polski, zaplanowanych na 2020 r. Pasażerowie będą teraz latać również na trasach z Nowego Jorku do Krakowa, z Waszyngtonu do Warszawy oraz z San Francisco do Warszawy.
Polskie stoisko było licznie odwiedzane przez potencjalnych turystów, przedstawicieli branży oraz mediów. Pytano m.in. o wpływ zniesienia wiz na ruch pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi. Uczestnicy dopytywali również o główne atrakcje turystyczne, ofertę największych polskich miast, transport, kuchnię, a także możliwości uprawiania turystyki aktywnej oraz ofertę SPA. Ważnym tematem było również poszukiwanie własnych korzeni, bowiem ponad 10 milionów Amerykanów ma polskie pochodzenie.
Na scenie targowej, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła prezentację pt. „Visit Poland in 2020”, w której odpowiedziała na pytanie: dlaczego warto odwiedzić Polskę w tym roku. Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Nowym Jorku Magdalena Żelazowska mówiła m.in. o nadchodzącym Konkursie Chopinowskim, planowanych otwarciach nowych atrakcji oraz o międzynarodowych wyróżnieniach zdobywanych przez Polskę, do których należy m.in. umieszczenie Krakowa przez magazyn The New York Times na prestiżowej liście miejsc do odwiedzenia w 2020 r. Dzięki uprzejmości sieci hoteli PURO oraz PLL LOT w trakcie prezentacji widzowie mogli ubiegać się o nagrodę w postaci wyjazdu do Polski dla dwóch osób. Laureaci konkursu odwiedzą min. Warszawę, Łódź i Kraków.
The New York Times Travel Show w Nowym Jorku to najważniejsze targi turystyczne na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i jedne z największych w Ameryce Północnej. Impreza co roku przyciąga kilkuset wystawców oraz około 30 tys. odwiedzających, w tym turystów, przedstawicieli mediów i branży turystycznej.
W przededniu targów, ZOPOT Nowy Jork wziął udział w International Media Marketplace – warsztatach dla przedstawicieli amerykańskich i kanadyjskich mediów. W wydarzeniu wzięło udział kilkuset dziennikarzy, influencerów oraz producentów programów telewizyjnych, którzy mieli okazję zapoznać się z atrakcjami turystycznymi Polski i najciekawszymi wydarzeniami zaplanowanymi na 2020 rok. International Media Marketplace to program spotkań przedstawicieli mediów z narodowymi organizacjami turystycznymi z całego świata. To doskonała okazja do nawiązania współpracy przy publikacjach poświęconych turystyce.