Polska partnerem Belgian Travel Blog Awards
Tegoroczna, 6. już edycja Belgian Travel Blog Awards przyciągnęła blogerów do Namur, miasta będącego stolicą Walonii, francuskojęzycznej części kraju. Event rozpoczął warsztat z udziałem kilkudziesięciu influencerów, z którymi można było omówić zakres współpracy w rozpoczynającym się roku. Wydarzenie zwieńczyła uroczysta gala w historycznym budynku Teatru Miejskiego, w czasie której wręczono nagrody dla najlepszych blogerów.
Polska była partnerem nagrody w kategorii Best Road Trip, co odpowiada założeniom promocji Polski w Belgii – potencjał naszego kraju to w dużej mierze jego oferta dla turysty indywidualnego, pragnącego poznać destynację zaskakującą, ale dostępną własnym transportem. Zwycięzcą kategorii okazał się jeden z największych flamandzkich blogów turystycznych Het is de Merckx za opowieść o podróży na Islandię. Autor specjalizuje się w tematach związanych z Europą jednak Polska jest dla niego wciąż destynacja nieznaną, co daje dużą szansę na zainteresowanie podróżą do Polski w niedalekiej przyszłości.
Podczas wystąpienia Polskiej Organizacji Turystycznej obecny był także Ambasadora RP w Królestwie Belgii Rafał Siemianowski. W swoim przemówieniu nawiązał do naszego wspólnego obowiązku wspierania Ukrainy, czym wzbudził uznanie publiczności.
Spotkanie w Namur było zwieńczeniem serii działań w ramach udziału w Belgian Travel Blog Awards. Partnerzy mieli zapewnioną kampanię w mediach organizatora eventu, agencji Thx, ale także w wydawnictwie June znanym z pięknych i jakościowych artykułów turystycznych. Polska zaprezentowała się czytelnikom jako destynacja idealna na podróż samochodem na trasie urokliwych i autentycznych miast i miasteczek.
Belgian Travel Blog Awards to organizowane od 6 lat warsztaty dla blogerów i influencerów, które kierowane do destynacji, hoteli i firm aktywnych w środowisku turystycznym. Impreza połączona jest z konkursem na najlepsze blogi turystyczne
Na przestrzeni lat Belgian Travel Blog Awards zdobyły dużą renomę i stały się najważniejszym wydarzeniem dla belgijskich infuencerów. Uczestnicy walczą o tytuł najlepszego blogera w 12 kategoriach, takich jak Best Citytrip, Best Culinary Travel, Best Sustainable Travel czy Best Roadtrip. Sponsorami konkursu są destynacje turystyczne, hotele a także producenci samochodów czy linie lotnicze.