Polska Organizacja Turystyczna po raz XVI przyzna prestiżowe Certyfikaty
Trwa XVI edycja konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikaty POT, który jak co roku wyłoni najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne dla turystów produkty turystyczne. Do 5 października regionalne organizacje turystyczne mają czas na zgłoszenie 3 kandydatów ze swoich województw.
W tym roku, po raz pierwszy w historii, nagrody przyznawane będą w 4 rodzajach: Certyfikat POT (10 wyróżnień), Złoty Certyfikat POT, Certyfikat Internautów oraz nowość - Certyfikat Specjalny.
Ta ostatnia kategoria, wprowadzona po raz pierwszy w obecnej edycji, została stworzona z myślą o produktach turystycznych, które posiadają niezwykły potencjał, ale nie zbudowały jeszcze sobie rozpoznawalnej marki na rynku.
Polska Organizacja Turystyczna dostrzega, że produktom, które są mało znane, w dobie silnego rozwoju turystyki, ciężej jest zaprezentować swoje wartości turystyczne niż znanym i cenionym już markom. W związku z tym, o certyfikat specjalny mogą się starać produkty mniej znane, które istnieją na rynku nie dłużej niż dwa lata. Twórcy takiego produktu turystycznego powinni wykazać się oryginalnością i kreatywnością.
- Bardzo się cieszę, że kolejny rok z rzędu certyfikujemy, czyli nadajemy znak jakości, wspaniałym polskim produktom turystycznym. Certyfikaty POT to najbardziej prestiżowe wyróżnienie na polskim rynku turystyki, bardzo cenione zarówno w samej branży jak i przez turystów. To wyróżnienie dla produktów, które są perspektywiczne, które mają duży potencjał rozwoju i dużo znaczą dla gospodarki lokalnej. Bardzo dziękuję regionalnym organizacjom turystycznym za zaangażowanie w nasz konkurs, a właścicieli produktów turystycznych zachęcam do zgłaszania swojego udziału – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.
Wszystkie produkty, które zostaną zgłoszone do udziału w konkursie na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikaty POT”, zostaną ocenione przez Kapitułę składającą się z ekspertów z dziedziny turystyki. W swojej opinii wezmą oni pod uwagę następujące czynniki:
- opis produktu, który zidentyfikuje kategorie produktu,
- jakie działania są planowane w celu dalszego rozwoju produktu (plan działań, strategia rozwoju, członkostwo w sieciach, stowarzyszeniach, klastrach),
- opis atrakcyjności produktu turystycznego z punktu widzenia turystów,
- podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego,
- zastosowane innowacje w rozwoju produktu (jakie nowatorskie i innowacyjne rozwiązania zastosowano w zakresie: oferty, zarządzania, marketingu,
- wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji - przykłady narzędzi nowych technologii,
- gospodarcze, społeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu,
- czy produkt prowadzi działania zgodne z działaniami POT,
- jakie ciekawe działania promocyjne produkt zrealizował,
- materiał promocyjny typu: filmu, zdjęcia itp.
W ciągu 16 lat trwania konkursu, Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła ponad 200 produktów turystycznych, które zostały nagrodzone prestiżowym certyfikatem i tytułem Najlepszego Produktu Turystycznego w Polsce. Jednocześnie na polskim rynku powstaje coraz więcej nowych produktów turystycznych, które zapraszają turystów do odbycia niezapomnianej emocjonująco podróży, właśnie ich będziemy poszukiwali w kolejnej edycji konkursu.