Polska Organizacja Turystyczna będzie promować nasz kraj podczas piłkarskiej Ligi Narodów
Prawie 55 milionów kontaktów z reklamą Polski, jako atrakcyjnej destynacji turystycznej zakłada umowa, jaką Polska Organizacja Turystyczna (POT) podpisała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Dziś podczas konferencji prasowej wiceprezes POT, Małgorzata Wilk-Grzywna oraz sekretarz generalny PZPN Łukasz Wachowski przedstawili szczegóły współpracy.
"Zamierzamy skorzystać z niewątpliwego potencjału reklamowego, jaki dają rozgrywki Ligi Narodów w sezonie 2024/2025. Zarówno przy okazji meczów w kraju jak i zagranicą będziemy promować Polskę i możliwości aktywnego wypoczynku w naszym kraju o każdej porze roku" – mówiła podczas konferencji prasowej, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Małgorzata Wilk-Grzywna, komentując umowę podpisaną z pomiędzy POT, a PZPN.
Spotkanie podczas, którego przedstawiono szczegóły współpracy POT z PZPN prowadziła Kierownik Biura Rzecznika Polskiej Organizacji Turystycznej – Jolanta Grus.
W ramach umowy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej będą przede wszystkim promowane aktywne formy wypoczynku w Polsce oraz narodowy portal turystyczny www.poland.travel. Adres tego portalu pojawi się na bandach LED podczas meczów, ale także na wszelkich materiałach, jakie ma wyprodukować we własnym zakresie PZPN. A związek ma także w swoich zobowiązaniach wyprodukowanie i emisję rolek w mediach społecznościowych, zamieszczanie wpisów i postów zarówno na swojej stronie, jaki na stronie: www.laczynaspilka.pl oraz nakręcenie 30 sekundowego spotu reklamowego i emisję płatnych materiałów w drukowanej prasie zagranicznej.
"Generalnie podobne umowy jak z PZPN podpisaliśmy lub już wkrótce podpiszemy z kilkoma innymi federacjami. Każda musi wyprodukować spot według wskazanego przez nas briefu i takie samo zadanie ma PZPN. Tu wskazaliśmy dwa województwa, które reprezentanci Polski mają promować, czyli mazowieckie, a konkretnie Warszawę i świętokrzyskie. Spot ten będzie emitowany w mediach administrowanych przez PZPN, ale także emitowany płatnie, komercyjnie w innych mediach zagranicznych tak, aby osiągnąć zakładane zasięg 13 milionów kontaktów" – dodaje wiceprezes Małgorzata Wilk-Grzywna.
W ramach umowy POT z PZPN logo www.poland.travel pojawi się też na stronie internetowej PZPN, na której zostanie także opublikowany artykuł o Polsce. Podobna publikacja pojawi się także na stronie: laczynaspilka.pl. Zawodnicy będą także sami promować wybrane polskie atrakcje na swoich własnych social mediach. Podczas meczów, zobaczymy animacje na bandach LED, promujące Polskę. Materiał wideo z reklamą poland.travel pojawi się też na telebimie stadionowym. Łącznie suma zasięgu, jaki ma być wygenerowany przez PZPN wyniesie 55 milionów kontaktów.
Przedstawiciele POT podkreślali na konferencji prasowej, że z punktu widzenia strategii tej rządowej agencji Liga Narodów jednoczy zawodników, trenerów, kibiców oraz media i jest to dobry moment, aby go promocyjnie wykorzystać. A okazji do tego będzie wiele, bo pierwszy mecz reprezentacji (Polska – Portugalia) już 12 października na Stadionie Narodowym. A potem zaraz kolejny, czyli Polska – Chorwacja, Portugalia – Polska (w Portugalii), czy Polska – Szkocja w Polsce.
Dyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Jacek Janowski zwrócił z kolei uwagę, że POT współpracował już z PZPN podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze i tam turystyczna promocja Polski była bardzo skuteczna, bo po imprezie zaczął prawdziwy boom na Polskę wśród arabskich turystów.
"Wciąż do nas przyjeżdżają i to coraz więcej, a w tym roku zaczęli nawet rezerwować terminy na Boże Narodzenie, co spowodowało także uruchamianie kolejnych połączeń lotniczych między Polską, a krajami Zatoki Perskiej" – podkreślał dyrektor Janowski.
"To nie pierwsza nasza współpraca z PZPN, wiemy jak to robić, wiemy jak skutecznie osiągać założone wskaźniki, mamy wypracowaną formułę" – przypominała z kolei wicedyrektor tego samego departamentu w POT, Anna Zabłocka-Sztyber.
"Z naszej strony pragnę podkreślić, że zawodnicy bardzo chętnie angażują się w promocję Polski. Oczywiście nie jest to dla nich czasem łatwe z powodu innych zobowiązań, terminów rozgrywek, itp., ale czują dumę, gdy biorą udział w takich działaniach – przekonywał podczas konferencji prasowej sekretarz generalny PZPN Łukasz Wachowski, uchylając jednocześnie rąbka tajemnicy, że Bartosz Bereszyński, jeździł już na rowerze na kładce pieszo-rowerowej w Warszawie, a Marcin Bułka… zbierał grzyby w lesie. A to wszystko właśnie na potrzeby spotu reklamowego, realizowanego dla Polskiej Organizacji Turystycznej, który będzie emitowany w mediach zagranicznych.