Polska oferta usług prozdrowotnych promowana na targach w Kaliningradzie
Targi „Medycyna i Kosmetologia” przyciągnęły licznych wystawców z rynku lokalnego, jak również Polski i Litwy. Przez trzy dni podmioty te prezentowały swoje oferty w obszarze usług prozdrowotnych, sprzętu do diagnostyki, rehabilitacji, zdrową żywność i suplementy diety.
Na stoisku zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną w ramach poddziałania 3.3.2 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój promowano krajową ofertę usług leczniczych. Szczególne zainteresowanie wzbudzały bezpłatne materiały dostępnych w jęz. rosyjskim dotyczące obiektów spa, uzdrowisk oraz placówek medycznych. Do dyspozycji odwiedzających polskie stoisko medyczne przeznaczony został również doświadczony ekspert, który udzielał informacji w zakresie usług prozdrowotnych świadczonych w naszym kraju. Na targach swoje stoisko zorganizowali także inni uczestnicy programu Go to Brand, m.in. PZO Spychowo, Medycyna Dąb oraz portal promujący polską przyrodę, a także szpitale z woj. warmińsko-mazurskiego, w tym: Klinika Potocki z Braniewa oraz sieć Medincus.
Obwód kaliningradzki, po okresie stagnacji spowodowanej kryzysem gospodarczym, zwraca coraz większą uwagę polskich firm, dążących do pozyskania potencjalnych klientów z Rosji. Jednocześnie, znaczne zainteresowanie odwiedzających stoisko ofertą leczniczą oraz ich konkretne zapytania, potwierdzały otwartość Rosjan na pobyt w Polsce w celach zdrowotnych. Najczęściej zadawano pytanie o szczegóły oferty leczenia operacyjnego problemów neurologicznych, kardiologicznych i ortopedycznych oraz o kliniki rehabilitacyjne dla dzieci i dorosłych.
Wśród gości specjalnych, którzy zaszczycili swoją obecnością stoisko targowe POT, pojawił się m.in. wicekonsul ds. politycznych i ekonomicznych p. Miłosz Zieliński z Konsulatu Polski w Kaliningradzie oraz dziennikarka z prestiżowego lokalnego miesięcznika Kompanija. Efektem wizyty pani redaktor będzie tekst opisujący turystykę medyczną z Rosji do Polski.
Przedstawiciele POT zadbali również o podniesienie atrakcyjności imprezy organizując dodatkowe, interaktywne pokazy i zabawy dla odwiedzających. Przeprowadzono m.in. test popularności miejsc najczęściej odwiedzanych w Polsce przez mieszkańców Kaliningradu, w którym niepodzielnie wygrały Gdańsk i Warszawa. Istniała także możliwość skorzystania ze specjalnej wagi, która zamiast cyfr ogłaszała rozśmieszający, pozytywny komentarz odnoszący się do stanu zdrowia. Kulminację aktywności stanowił konkurs zorganizowany na głównej scenie targowej na temat poziomu znajomości Polski i jej atrakcji turystycznych. Zwycięzcom zostały wręczone nagrody pamiątkowe oraz wartościowe pobyty weekendowe w polskich obiektach spa.
Najbliższe targi w ramach realizacji programu promocji polskich usług prozdrowotnych będą odbywały się jednocześnie w Kijowie oraz w Sztokholmie w dniach od 2 do 4 października br.