Polska oferta turystyczna na targach Travel & Adventure Show w Los Angeles
Co roku w targach Travel & Adventure Show w Los Angeles uczestniczy ok. 350 wystawców oraz nawet 50 tys. zwiedzających, z czego ok. 4 tys. to przedstawiciele branży turystycznej, w tym agenci podróży oraz przedstawiciele prasy konsumenckiej i branżowej.
W ramach wspólnego polskiego stoiska Polskiej Organizacji Turystycznej ofertę przyjazdów do Polski prezentowały Polskie Linie Lotnicze LOT oraz biuro SOS Travel. PLL LOT informowały o przyszłym bezpośrednim połączeniu z Miami, które rusza w czerwcu 2019 r. Dotychczasowe połączenie z Los Angeles okazało się dużym sukcesem. Zwiększenie liczby lotów bezpośrednich z czterech w 2017 r. do sześciu w 2018 r. stanowi potwierdzenie, że Stany Zjednoczone to obszar o znaczącym potencjale rozwoju przyjazdów do Polski. Kalifornia stanowi jeden z trzech stanów, gdzie zainteresowanie Polską jest największe.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością. Spośród atrakcji turystycznych Polski największe zainteresowanie wzbudzała tematyka dziedzictwa kulturowego, z naciskiem na zamki, pałace oraz zabytki z listy UNESCO, a także pobyty w miastach. Najbardziej rozpoznawalne miasta to Kraków i Warszawa, ale w rozmowach często pojawiały się także Gdańsk, Łódź, Wrocław czy Poznań. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także turystyka kulinarna, aktywna oraz sentymentalna, związana z poszukiwaniem korzeni. Duża grupa osób odwiedzających stoisko deklarowała chęć odwiedzenia Polski w najbliższym czasie. Wiele osób miało już konkretne daty i plany przyjazdu do Polski.