Polska na XXX edycji targów FESPO w Zurychu
W targach, zorganizowanych na 25 tys. m2 powierzchni, uczestniczyło ponad 600 wystawców z siedmiu kontynentów. Imprezę odwiedziło 60 tysięcy mieszkańców Zurychu i gości ze Szwajcarii.
Prezentacje 250 światowych destynacji spotkały się z żywym zainteresowaniem zwiedzających, a wystawcy bardzo wysoko ocenili odbiór zwiedzających potwierdzając celowość uczestnictwa w tej imprezie.
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu zorganizował na FESPO stoisko informacyjne pod hasłem „Time for Poland”. Prezentowaliśmy na nim regiony i miasta, które mają bezpośrednie połączenie lotnicze ze Szwajcarią.
Swoje oferty zwiedzającym targi i przedstawicielom lokalnych biur podróży przedstawiali reprezentanci Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Urzędu Miasta Krakowa reprezentujący Małopolskę, Urzędu Marszałkowskiego Dolnego Śląska oraz Zamku Książ. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również ogólne informacje o atrakcjach turystycznych Polski prezentowane przez Ośrodek.
Polskie uczestnictwo w targach było przygotowane przez Zagraniczny Ośrodek POT w Wiedniu. W programie obok promocji na stanowisku informacyjnym znalazły się prezentacje w kinie targowym, uczestnictwo w promocji europejskich szlaków kulinarnych przedstawionych w ramach nowej platformy TravelBistro, szereg ciekawych spotkań i rozmów z partnerami z rynku szwajcarskiego, materiał prasowy przesłany do mediów przed rozpoczęciem imprezy.
Na oficjalnej stronie targów FESPO Messe Zurych (www.visitfespo.ch) zamieściliśmy materiały informacyjne nt. Polski i prezentowanych na targach regionach i miastach. Te informacje będą dostępne na stronie przez cały obecny rok i zainteresowani mogą ponownie zapoznać się z ofertą targową.
Do odwiedzenia naszego stanowisku zaprosiliśmy przedstawicieli Ambasady RP w Bernie, Polonii, lokalnych mediów i branży turystycznej. Informacje o naszym uczestnictwie w targach FESPO zamieszczaliśmy w mediach społecznościowych.
Polska dzięki nowym bezpośrednim połączeniom lotniczym z Zurychu do Gdańska, Krakowa, Wrocławia wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród szwajcarskich organizatorów turystyki grupowej jak i klientów indywidualnych. Dużym zainteresowaniem cieszę się bardzo tu popularne wyjazdy kamperami. Ze względu na proponowane oferty i stosunkowo niedaleką odległość odnotowaliśmy bardzo dużo zapytań związanych z indywidualnymi pobytami na kempingach w Polsce, w tym na Pomorzu i Mazurach.
Przedstawiciele regionów przeprowadzili w czasie trwania targów szereg interesujących rozmów z przedstawicielami biur podróży, mediów turystycznych, prasy lokalnej dotyczących dalszego rozwoju kontaktów i promocji na rynku szwajcarskim.
Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu Włodzimierz Szeląg zebrał pakiet ofert dotyczących współpracy i będzie koordynatorem planowanych wspólnych zadań promocyjnych na rynku szwajcarskim.
Swoje osobiste kontakty delegaci z Polski mogli również rozbudować w czasie oficjalnego spotkania zorganizowanego z okazji XXX rocznicy targów przez ich dyrektora Stephana Amstad z Bern EXPO Groupe.
W podsumowaniu tej informacji należy stwierdzić, że uczestnictwo w 30. edycji targów FESPO Messe 2020 było dla naszej reprezentacji bardzo udane co jest zgodne z odczuciem wszystkich wystawców zaprezentowanym oficjalnie w materiale prasowym (www.fespo.ch).
W czasie trwania targów rozdaliśmy na stoisku ponad 3000 prospektów, materiałów promocyjnych i regionalnych upominków, a nasi goście mogli skosztować różnych polskich kulinarnych produktów.
Na powodzenie naszego wystąpienia w Zurychu duży i bezpośredni wpływ mieli przedstawiciele miast i regionów, którzy z dużą starannością przygotowali się do udziału w targach i z wielkim zaangażowaniem promowali Polskę. Fachową obsługą i zaangażowaniem zyskiwali sympatię zwiedzających i kolegów pracujących na targach.
Krajem partnerskim XXX edycji FESPO były Zjednoczone Emiraty Arabskie. Prezentacja ofert turystycznych połączona jest promocją ofert najlepszych pól golfowych ze świata zorganizowanych w ramach wystawy Golf Messe. Duża część ekspozycji targowej była poświęcona prezentacji ofert, destynacji azjatyckich cieszących się na tutejszym rynku dużą popularnością.