en
en

Polska na XXV Ukraine International Travel Market w Kijowie

Turystyka zimowa była dominującym tematem promowanym przez Polską Organizację Turystyczną na jubileuszowych targach XXV Ukraine International Travel Market w Kijowie.

targi_ukraina2018.jpg

W stolicy Ukrainy Kijowie odbyły się od 3 do 5 października jubileuszowe XXV Ukraine International Travel Market. To największa tego typu impreza turystyczna odbywająca się na terenie naszego wschodniego sąsiada. W zorganizowanym w Centrum Targowym na Browarskim Prospekcie wydarzeniu wzięło udział 152 uczestników z 18 krajów, w ciągu trzech targowych dni odwiedziło je ponad 9,5 tys. specjalistów branży turystycznej.

Polskie Stoisko Narodowe zostało zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną, a w jego ramach swoje oferty turystyczne przedstawiały regiony Małopolski i Śląska. Tematem przewodnim polskiej oferty promocyjnej była turystyka zimowa. W ramach „śląskiej części” stoiska prezentowali się przedstawiciele Bielska-Białej i Żywca, w krakowskiej, m.in. miasto Kraków.  

Polskie Stoisko Narodowe cieszyło się dużym zainteresowaniem. Promowano przede wszystkim nowa infrastrukturę narciarską oraz świąteczno-noworoczny wypoczynek w Zakopanem i na Podhalu, który na Ukrainie jest niezwykle popularny. Uwagę przykuwała m.in. możliwość obejrzenia polskich atrakcji turystycznych za pomocą okularów VR i filmów 360 stopni.

Polska to niekwestionowany lider pod względem kierunku liczby wyjazdów zagranicznych z Ukrainy. Jednym z czynników sprzyjających takiemu stanu rzeczy jest bliskie sąsiedztwo naszych krajów oraz utrzymująca się od lat moda na zimowy wypoczynek w polskich górach.

Do góry