Polska na Salon International du Tourisme et des Voyages w Colmar
Zakończyła się 33. edycja targów turystycznych Salon International du Tourisme et des Voyages w Colmar, jednej z najbardziej rozpoznawalnych imprez tego typu we Francji. Od wielu lat targi te, organizowane w połowie listopada, kończą sezon na francuskim rynku turystycznym.
Tegoroczna edycja, mieszcząca się w trzech halach Centrum Expo w Colmar, skusiła niemal 27 tysięcy odwiedzających, którzy mieli okazję odwiedzić ponad 280 wystawców z całego świata. Choć Colmar należy do grupy raczej niewielkich miast we Francji, to targi SITV uchodzą za najważniejsze w tym kraju. Zaraz, po podobnych imprezach w Paryżu, Lyonie, Tuluzie i Nantes. W związku z tym, uznawane są za ważne na mapie aktywności turystycznej, w których zawsze są obecni najważniejsi gracze na tym rynku: m.in. Japonia, Niemcy, Chiny czy kraje regionu karaibskiego. Gościem honorowym targów była w tym roku Kuba.
Przez wiele lat Alzacja była partnerem Śląska, stąd przedstawiciele śląskiej branży turystycznej tradycyjnie biorą udział w targach SITV. W tym roku szczególnie silnie region zaakcentował swoją obecność. Od lipca Tarnowskie Góry ze swoim kompleksem kopalni, wpisane zostały na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na aktywną promocję zagranicą zasługuje też cała trasa industrialna z kultową kopalnią Guido.
Polskie stoisko reprezentowane było przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu. Przez wiele lat Alzacja była partnerem Śląska, stąd przedstawiciele śląskiej branży turystycznej tradycyjnie biorą udział w targach SITV. W tym roku szczególnie silnie region zaakcentował swoją obecność. Od lipca Tarnowskie Góry ze swoim kompleksem kopalni, wpisane zostały na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na aktywną promocję zagranicą zasługuje też cała trasa industrialna z kultową kopalnią Guido. Zwłaszcza wśród zakochanych w UNESCO Francuzach, którzy w dziele budowy turystycznych tras podziemnych, mają największe zasługi.
Choć tematycznie dominowały propozycje usług turystycznych regionu śląskiego w ofercie stoiska narodowego, uzupełnieniem przyciągającym uwagę były propozycje z obszaru turystyki aktywnej z Małopolski, polskich Zamków i Pałaców, a także oferty kulturowej City Break.