Polska na Aviareps Nordic Virtual Fair
Wydarzenie przygotowano w oparciu o specjalną platformę do spotkań online, która przypominała nieco prawdziwe targi turystyczne. Na rozległej przestrzeni online znajdowały się lobby powitalne z szeroką gamą wizualizacji wystawców, hala wystawowa mieszcząca 20 stoisk oraz zewnętrzne tarasy jako dodatkowe miejsce spotkań. Na stoisku, poza indywidualnie dobraną grafiką, można było udostępnić video i broszury informacyjne, a stanowisko informacji wyposażyć w dodatkową wiedzę o wystawcach. Każdego uczestnika imprezy na hali targowej reprezentował awatar, którego szczegóły prezentacji można było dobrać indywidualnie. Można było dowolnie przemieszczać się po przestrzeni targowej i spotykać awatarów innych uczestników, generując spotkania ad hoc.
Wśród wspomnianych 20 wystawców, poza Zagranicznym Ośrodkiem POT w Sztokholmie i innymi przedstawicielami z Polski, znalazły się m.in. takie destynacje jak Chorwacja, Węgry, Słowenia czy Hiszpania.
Stoisko promujące Polskę jako destynację turystyczną przygotowano pod kątem promocji Warszawy jako głównej destynacji Polskich Linii Lotniczych LOT, ale również uwypuklenia oferty aktywnego wypoczynku, zarówno w mieście jak i poza nim. Grafiki podkreślały wspólnotę projektu poprzez ekspozycje logotypów wszystkich partnerów, filmy połączono we wspólną prezentację, a wśród 5 oferowanych broszur znajdowała się m.in. prezentacja dostępnych przy pomocy PLL LOT atrakcji Warszawy na tle produktów turystycznych dostępnych w całym kraju. Przedstawicielem branżowym turystycznej z Warszawy był członek Warszawskiej Organizacji Turystycznej, firma Station Warszawa.
Impreza skusiła do udziału ponad 70 uczestników ze wszystkich krajów nordyckich. W polskiej części odbyło się również ponad 70 interakcji wystawców z zainteresowanymi partnerami. 49 osób pobrało broszury - największym powodzeniem cieszyły się oferta PLL LOT, materiał promocyjny o polskich miastach wydany przez Polską Organizację Turystyczną i wspólna prezentacja wystawców. 24 osoby obejrzały materiał video, łączący ofertę wszystkich trzech partnerów.
Z odbytych podczas imprezy spotkań wynika, że czas na organizację imprez z rynków nordyckich do Polski jeszcze nie nadszedł, ale są już takie firmy działające na naszych rynkach, które przygotowują się do proponowania naszej destynacji swoim klientom i są zainteresowani nowościami i kontaktami w Polsce na przyszłość.