Polska i Warszawa bohaterami kampanii w Wielkim Księstwie Luksemburga
Akcja przeprowadzona była w radiostacji oraz na portalach RTL, czyli w największych pod względem zasięgów radiu i mediach elektronicznych na rynku luksemburskim. Radia RTL Letzebuerg słucha codziennie jeden na trzech Luksemburczyków. Portale RTL odwiedza ponad 187 000 osób dziennie, co w kraju liczącym zaledwie 600 000 mieszkańców jest prawdziwym rekordem.
W pierwszej części projektu Warszawa była bohaterem bardzo popularnej gry radiowej Pancerknacker, polegającej na rozbijaniu przez słuchaczy sejfu za pomocą dobrych odpowiedzi na pytania redaktora RTL Letzebuerg. Pytania bazowały na krótkich reportażach na temat Warszawy, publikowanych na antenie od poniedziałku do piątku. Specjalnie opracowane na konkurs spoty radiowe, emitowane kilka razy dziennie zachęcały do udziału w konkursie i zapoznania się z publikacjami na temat Polski na portalu radia. W sobotę, autorzy poprawnych odpowiedzi z całego tygodnia walczyli o wspaniałą nagrodę ufundowaną przez Polską Organizację Turystyczną wspólnie z Warszawską Organizacją Turystyczną i PLL LOT. Był to VIPowski pobyt w polskiej stolicy, z przelotami z Luksemburga, noclegiem w hotelu Warszawa, rejsem statkiem, seansami SPA, kolacjami w najlepszych warszawskich restauracjach i wizytą wraz z degustacją w Muzeum Polskiej Wódki.
Dużym walorem akcji były wcześniej wspomniane minireportaże o Polsce publikowane w tygodniu konkursowym w radiu, które realizowane były przez partnerów projektu i opowiadały o różnych aspektach Warszawy. I tak o walorach turystycznych miasta, ofercie hotelowej oraz SPA&Wellness oraz o informacjach praktycznych i połączeniach lotniczych opowiedzieli pracownicy Zagranicznego Ośrodka POT w Brukseli. O fenomenie różnorodności obu brzegów Wisły mówiła Joanna Montenarh z Travel Project DMC Poland. Natomiast o gastronomicznej ofercie Warszawy, z wielkim znawstwem i pasją opowiedział Ambasador Polski w Luksemburgu Piotr Wojtczak.
Drugą część kampanii stanowiła szeroko zakrojona akcja w mediach internetowych RTL. Platforma posiada profile w trzech językach, dzięki czemu dociera zarówno do Luksemburczyków, jak i do licznie zamieszkujących księstwo expatów. Kampania objęła wszystkie trzy profile. Przed i w czasie konkursu Panzerknacker publikowane były artykuły o Warszawie, banery zachęcające do udziału w grze i krótkie zajawki informacyjne. W celu wzmocnienia przekazu, po zakończeniu konkursu opublikowano pogłębiony artykuł o Warszawie prezentujący największe atrakcje turystyczne ale także partnerów POT uczestniczących w akcji.
Raport przedstawiony przez RTL potwierdza rozmach kampanii – działania w Inernecie osiągnęły ponad milion odsłon a informacja o konkursie dotarła do 223 tysięcy słuchaczy RTL Letzebuerg.