Polska chwalona na targach Vakantiebeurs w Utrechcie
– Liczba holenderskich turystów odwiedzających Polskę wzrasta każdego roku, jesteście już uznaną marką w naszym kraju – podkreślał podczas swojego przemówienia na targach Vakantiebeurs w Utrechcie, Igno van Waesberghe, honorowy konsul RP w Amsterdamie.
Przeszło 120 tys. odwiedzających spodziewają się organizatorzy trwających targów Vakantiebeurs w Utrechcie. To jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie, na której nie zabrakło również Polski. Nasze narodowe stoisko zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna i jej ośrodek w Amsterdamie.
Pierwszego dnia targów odbył się borel dla dziennikarzy, branży turystycznej oraz blogerów połączony z degustacją specjałów polskiej kuchni serwowanych przez restaurację Klein Zakopane.
Targom towarzyszą prezentacje miast i regionów. Kilkadziesiąt osób wysłuchało w środę prezentacji Moniki Trznadel o walorach turystycznych stolicy Dolnego Śląska.
– Zainteresowanie Holendrów Wrocławiem jest coraz większe, możemy zaobserwować pozytywny efekt promocji miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. – wskazuje Andrzej Pawluszek, wicedyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.
Jak informują przedstawiciele ZOPOT Amsterdam, rośnie nie tylko liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzają Polskę, ale również liczba tour-operatorów wprowadzających Polskę do swojej oferty.
– Sprzedaż polskich produktów turystycznych przez holenderską branżę znacząco wzrasta, przedstawiciele TUI Nederland poinformowali o 100 proc. wzroście sprzedaży oferty Krakowa w ubiegłym roku – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam. Nie dziwi więc, że TUI w katalogu na 2018 r. poświęcił stolicy Małopolski aż 16 stron.
Targi turystyczne Vakantiebeurs rozpoczęły się we wtorek w holenderskim Utrechcie. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną i jej Zagraniczny Ośrodek w Amsterdamie polskie stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 72 metrów kwadratowych, na których promują się zarówno regiony, miasta jak i biura podróży. Wśród wystawców znaleźli się: Dolny Śląsk z Wrocławiem, Gdańska Organizacja Turystyczna, Małopolska z Krakowem, województwo łódzkie oraz Simonse Travel.
- Szczególnie liczna jest reprezentacja podmiotów ze Śląska, wśród których znalazły się: Euroregion Beskidy, Powiat Bielski, Powiat Żywiecki, Śląska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz miasto Bielsko – mówi Dominika Szulc, dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.
Impreza potrwa do 14 stycznia i towarzyszy jej kampania w social mediach oraz outdoor w Utrechcie oraz Amsterdamie.