en
en
Kontakt

„Polska bez barier” – kampania POT skierowana do osób z niepełnosprawnościami

Grafika akcji Polska bez barier

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2019 roku główną barierą podróżowania w przypadku osób z niepełnosprawnych są nie tylko trudności organizacyjne, lecz również obawa przed samą podróżą, brak akceptacji społeczeństwa oraz brak ofert biur podróży dostosowanych do ich potrzeb.

Twoje miejsce jest dokładnie tam, gdzie chcesz − Polska bez barier

Aby zwiększyć świadomość osób z niepełnosprawnościami na temat możliwości i atrakcji turystycznych oferowanych przez krajową ofertę turystyczną powstał spot, do którego POT zaprosił influencerów z niepełnosprawnościami: Magdę Orłoś − autorka bloga kulinarnego „Gotowanie w ciemno”; Katarzynę Szymurę − pedagog, lektorka i popularyzatorka Polskiego Języka Migowego; Sylwestera Wilka − Trenera, Mistrza Polski U16 600m, brązowego medalistę Mistrzostw Europy; Michała Fitasa − Prezesa Ogólnopolskiej Federacji Kibiców Niepełnosprawnych, współpracownika PZPN; Łukasza Hećmana − prawnika, pasjonata sportu, podróżnika, autor bloga „niePEŁNOSPRAWNY turysta”.

W spocie zobaczymy uroki niektórych z atrakcji turystycznych w pełni dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami m.in.: Morskiego Oka, hali targowej w Poznaniu, Tarczyński Areny Wrocław, Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku czy Galerii Malarstwa w Muzeum Śląskim w Katowicach.

– Polska czeka z otwartymi ramionami na osoby z niepełnosprawnościami i zmienia się właśnie z myślą o ich potrzebach. Poprzez kampanię chcemy rozbudzić w nich pasję do podróżowania, a przede wszystkim zachęcić do odwiedzania różnych zakątków Polski od morza przez piękne miasta aż po góry – podkreśla Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Polska Organizacja Turystyczna będzie obecna z kampanią „Polska bez barier” w mediach społecznościowych, na kanałach własnych zaproszonych do współpracy influencerów oraz w digitalu.

Za stworzenie scenariusza, produkcję spotu, realizację działań promocyjnych, public relations i influencer marketingu odpowiada agencja KDK Events. Patronat medialny nad kampanią objął portal turystyka.wp.pl. 

 

Do góry