en
en
Kontakt

Polscy pływacy promują nasz kraj

Sport i turystyka łączą emocje, które przyciągają uwagę i budują pozytywny wizerunek. Właśnie dlatego Polski Związek Pływacki oraz Polska Organizacja Turystyczna zacieśniły współpracę, podpisując umowę o wspólnej promocji kraju na arenie międzynarodowej. Podczas sobotniej konferencji prasowej na Stadionie Narodowym w Warszawie, prezes POT Rafał Szmytke oraz prezes PZP Otylia Jędrzejczak podkreślali znaczenie sportowców jako ambasadorów Polski i wartość systemowych działań w promowaniu turystycznych walorów regionów.

fota2.jpg

"Sport i sportowcy to bardzo dobre narzędzia marketingowe. Sport zapewnia bowiem emocje, a turystyka to też emocje. Ludzie chcą przeżywać, chcą oglądać rywalizację, a my przy tej okazji dajemy im informacje o Polsce" - mówił podczas sobotniej konferencji prasowej prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke, komentując podpisanie umowy pomiędzy POT, a Polskim Związkiem Pływackim.

W ramach umowy Polski Związek Pływacki wyprodukował spot promocyjny na zagraniczne rynki, którego emisja na stronach związku, ale też kanałach You Tube i innych mediach internetowych już się zaczęła. W spocie, który promuje dwa regiony – Opolskie i Lubuskie, wystąpiła sama pani prezes oraz jeden z uczestników Mistrzostw Świata w Budapeszcie, pływak Jakub Majerski. W spocie zostało pokazane Opole, zamek w Mosznej, opolski szlak kulinarny, opolski amfiteatr, figura Chrystusa w Świebodzinie, lubuskie jeziora i zamki.

"To nie jest dla nas łatwa umowa do zrealizowania, czasu jest mało, wymagania duże, ale cieszymy się z jej zawarcia. Po pierwsze sportowcy zawsze są ambasadorami swojego kraju, po drugie pływanie to na olimpiadzie druga najważniejsza dyscyplina sportu, po trzecia to umowa po prostu docenia pracę i osiągnięcia naszych zawodników. Będziemy starali się jak najlepiej promować Polskę w Europie – zapowiedziała podczas konferencji prasowej, prezes PZP, Otylia Jędrzejczak.

Wspólna inicjatywa POT i PZP nie tylko wzmacnia wizerunek Polski za granicą, ale również pokazuje, jak istotne są innowacyjne podejścia w promowaniu turystyki poprzez emocje, jakie daje sport.

"Polski Związek Pływacki musi nam zapewnić 9,5 mln kontaktów z reklamą, więc działań jest naprawdę sporo, a wyprodukowanie i emisja spotu, to zaledwie jedno z nich. Cieszymy się, że PZP dołączył do innych związków sportowych, promujących Polskę, bo dzięki temu działamy systemowo, a łączne zasięgi całej kampanii, realizowanej przez wszystkie związki, będą imponujące" – mówił dyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki Polskiej Organizacji Turystycznej, Jacek Janowski.

Do góry