Polonijni dziennikarze z USA poznawali bogatą ofertę turystyki prozdrowotnej
Od 17 do 21 września, w rejonie Bielska-Białej realizowana była misja dziennikarzy mediów polonijnych z USA w ramach projektu promocji usług prozdrowotnych poddziałania 3.3.2 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Region Beskidu Żywieckiego oraz Śląskiego został wybrany w szczególności ze względu na atrakcyjną ofertę prozdrowotną oraz z uwagi na specyfikę migracyjną mieszkańców tych obszarów do Ameryki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Polonia natomiast jest najliczniejszą grupą wśród turystów medycznych, którzy coraz chętniej odwiedzają ojczyznę.
Zaproszeni dziennikarze reprezentowali media z Chicago: telewizję Polvision, Super Express oraz Polskie Radia, a także gazetę Biały Orzeł z New Yorku. W trakcie 4 dniowej wizyty goście mieli okazję nie tylko poznać nowoczesną infrastrukturę placówek rehabilitacyjnych, szpitali wielospecjalistycznych, uzdrowisk, ale także skorzystać osobiście ze świadczeń medycznych.
Atrakcyjne ceny usług, zaufanie do lekarzy sprawiają, że podczas pobytu w kraju polscy emigranci w trosce o swoje zdrowie i finanse chętnie korzystają z usług zdrowotnych. W trakcie misji dziennikarze także udali się na wizytę do okulisty oraz badania diagnostyczne. Jednocześnie, mieli okazję poddać się relaksującym zabiegom spa w odwiedzanym uzdrowisku. Wysoki poziom oferowanych usług, przyjazny, profesjonalny personel, światowej jakości sprzęt wzbudziły podziw i uznanie gości.
Celem misji było zwrócenie uwagi mediów polonijnych na wszechstronną ofertę polskich usług medycznych, której znajomość jest nadal niewystarczająca w tamtejszych środowiskach. Nad zmianą tego stanu rzeczy dziennikarze wraz z zaproszonymi gośćmi dyskutowali podczas konferencji podsumowującej misję. W trakcie tego wydarzenia z udziałem przedstawicieli lokalnych mediów i przedsiębiorców przedstawione zostały całościowe założenia projektu Go to Brand, perspektywy rozwoju turystyki medycznej także w wymiarze regionalnym i transgranicznym. Dyskutowano także o dalszych możliwościach współpracy na rynku amerykańskim. Spotkanie stanowiło bardzo dobrą okazję do nawiązania kontaktów dla osób zainteresowanych intensywnym rozwojem turystyki medycznej i jej promocją na innych rynkach zagranicznych.
Program pobytu dziennikarzy został dodatkowo wzbogacony atrakcjami turystycznymi, w tym wycieczką do Muzeum Browar Żywiec oraz po okolicznych górach.
Efektem wizyty będą artykuły prasowe i materiały relacjonujące wizytę w wybranych mediach polonijnych z USA.