Podróżuj globalnie – smakuj lokalnie!
16 października br. podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych TOUR SALON odbył się Dzień Ekspercki Polskiej Organizacji Turystycznej pn. „Podróżuj globalnie – smakuj lokalnie - czyli jak przygotować ofertę turystyki kulinarnej dla turystów z całego świata – prezentacje inspirujących przykładów polskiej oferty turystyki kulinarnej, które podbiły podniebienia turystów z różnych zakątków świata.
Wykłady i dyskusje na te tematy moderowane były przez Pana Huberta Gonerę (na zdjęciu powyżej) właściciela firmy Landbrand, twórcę miejskich i regionalnych szlaków kulinarnych, który w pierwszej kolejności przedstawił przepis przygotowania oferty kulinarnej na przykładzie analizy polskich przypadków oraz case study Kraju Basków w Hiszpanii, omówił najnowsze trendy z dziedziny food travel, a także globalne tendencje rozwoju turystyki kulinarnej, o których dyskutowali w tym roku uczestnicy pierwszego Światowego Forum Turystyki Kulinarnej organizowanego przez UNWTO w San Sebastian.
Dawid Łagowski (na zdjęciu powyżej) szef kuchni Pałac Mierzęcin Wellness & Wine Resort, wyróżniony rekomendacją slow food Polska, podzielił się doświadczeniami budowy destynacji turystycznej opartej na ofercie win. Podał interesujące przykłady kompozycji menu pałacowych restauracji, których dania są dobrane do smaków lokalnych win dojrzewających w winnicach Pałacu, specyfikę serwowanych lunchy w winnicy pomiędzy rzędami winorośli, a także winobrań organizowanych dla gości pałacu w Mierzęcinie oraz zastosowań win w zabiegach spa i Wellness
Z kolei współtwórca projektu Eat Warsaw&Cracow, przewodnik turystyczny i kulinarny Michał Sobieszuk (na zdjęciu powyżej) podjął tematykę gustów cudzoziemców, co im smakuje, i co zachwyca w polskiej kuchni serwowanej w restauracjach Warszawy i Krakowa. Eat Warsaw&Cracow jest produktem turystycznym dedykowanym obcokrajowcom obejmującym zwiedzanie miast, poznawanie ich tradycji kulinarnych, udział w warsztatach i degustacjach.
Punktem kończącym Dzień Ekspercki POT była dyskusja na temat możliwości tworzenia lokalnych produktów turystyki kulinarnej.