#OpenUpToEurope - rusza nowa paneuropejska kampania z ETC i POT
Kampania #OpenUpToEurope to nowe działanie promocyjne w ramach europejskiej inicjatywy Co-branding of Promotional Campaigns. Program współpracy ma na celu wesprzeć europejski sektor turystyczny w okresie wychodzenia z kryzysu związanego z pandemią COVID-19. W ramach akcji Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z partnerami regionalnymi promuje turystykę miejską i kulturową pod hasłem #OpenUpToPoland.
Program jest współfinansowany przez Komisję Europejską, zaś struktura finansowania umożliwia członkom programu podwoić budżet promocyjny (dofinansowanie KE jest równowarte budżetowi wniesionemu do kampanii). Ma to w realny sposób wesprzeć turystykę poprzez doinwestowanie branżowych inicjatyw promocyjnych w całej Europie, które jednocześnie sprzyjają współpracy i zrównoważonemu rozwojowi. Realizacja programu wynika bezpośrednio z działań związanych ze strategią marketingową Horizon 2022.
Celem kampanii #OpenUpToEurope jest:
- Wzmocnienie zaufania konsumentów do podróży i turystyki
- Stymulacja okresu oczekiwania na podróż po Europie latem 2021 r.
- Ukazanie proaktywnej współpracy branży na rzecz zapewnienia bezpiecznego i bezproblemowego podróżowania
- Promocja kierunków i europejskiej branży turystycznej
Koordynatorem kampanii jest European Travel Commission, którego Polska jest wieloletnim członkiem. W kampanii bierze udział 30 europejskich organizacji turystycznych.
Polska przystąpiła do projektu z hasłem #OpenUpToPoland wraz z 6 partnerami z regionów:
- Łódzką Organizacją Turystyczną
- Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną
- Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną
- Stołecznym Biurem Turystyki
- Urzędem Miasta Krakowa
- Żeglugą Szczecińską Turystyka Wydarzenia
Promowanym obszarem produktowym jest turystyka miejska i kulturowa w Łodzi, Trójmieście, Poznaniu, Warszawie, Krakowie i Szczecinie. Działania promocyjne w ramach tej kampanii skupiają się na rynku niemieckim i brytyjskim i odbywają się wielokanałowo, głównie na portalach horyzontalnych oraz w mediach społecznościowych. W ramach kampanii ETC i jej partnerzy opracowali stronę OpenUpToEurope.eu, która ma stanowić punkt kompleksowej obsługi dla osób rozważających swoje plany podróży na lato 2021 r i później. Na witrynie znajdują się również praktyczne wskazówki i porady dotyczące podróżowania po Europie, w tym ważne informacje o unijnym cyfrowym certyfikacie COVID. Podstronę poświęconą Polsce i partnerów można znaleźć tutaj:
UK: https://openuptoeurope.eu/partners/polska/
DE: https://openuptoeurope.eu/de/partners/polska/
FR: https://openuptoeurope.eu/fr/partners/polska/
Ponadto POT utworzyła osobne landing page’e dedykowane kampanii na odpowiednich wersjach językowych strony polska.travel.