Nowe połączenie z USA okazją do promocji Polski
American Airlines, jeden z największych przewoźników w Ameryce Północnej, ogłosił otwarcie bezpośredniego połączenia z Chicago do Krakowa. POT włączyła się w szereg działań promujących, mających na celu zwiększenie świadomości atrakcyjności turystycznej Polski wśród klientów linii i jej parterów biznesowych.
W Chicago odbyła się prezentacja nowych połączeń lotniczych American Airlines, wśród których od maja 2020 r. znajdzie się bezpośrednie połączenie do Polski. Podczas spotkania z pracownikami linii Jakub Wołosz z Zagranicznego Ośrodka POT w Nowym Jorku opowiedział o potencjale turystycznym Krakowa, Małopolski i całego kraju. Podkreślił też, że poza licznymi atrakcjami turystycznymi Polska to dogodny punkt przesiadkowy do innych krajów europejskich. Równolegle z połączeniami do Polski American Airlines uruchamia również rejsy do Pragi i Budapesztu.
W grudniu przedstawiciele American Airlines oraz partnerujący im touroperatorzy na zaproszenie POT odwiedzili Kraków i Małopolskę. Lotnisko w Krakowie zaprosiło grupę na site inspection i poczęstunek, a dzięki zaangażowaniu Urzędu Miasta Krakowa oraz Małopolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej uczestnicy wizyty mieli okazję zapoznać się z zimowymi atrakcjami Polski - polskimi tradycjami bożonarodzeniowymi, jarmarkami świątecznymi, polską kuchnią, kopalnią soli w Wieliczce, pięknem polskich gór, a także ofertą SPA. Turyści z Ameryki najbardziej cenią w Polsce zabytkową architekturę, atrakcje z listy UNESCO, świetne jedzenie, hotele i ofertę SPA w bardzo przystępnych cenach.
Kolejne działania POT i American Airlines zaplanowane z okazji otwarcia nowego połączenia do Polski to m.in. wizyty przedstawicieli mediów i wspólne kampanie marketingowe.