Nowe możliwości dla Gdańska
15 maja holenderskie linie lotnicze KLM uroczyście zainaugurowały codzienne bezpośrednie połączenie lotnicze na trasie Amsterdam – Gdańsk, co zostało wykorzystane przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie do promocji Gdańska i regionu na rynku holenderskim.
ZOPOT Amsterdam wspólnie z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną zorganizował tego dnia przelot do Gdańska przedstawicieli holenderskich touroperatorów oraz najważniejszych redakcji prasy branżowej. - Wejście do Gdańska takiego przewoźnika jak KLM to nie tylko prestiż, ale ogromna szansa na zintensyfikowanie ruchu przyjazdowego turystów z Holandii – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - To dla nas bardzo ważny i perspektywiczny rynek, a częstotliwość lotów pozwala optymalnie zaplanować pobyt i wykorzystać całoroczny potencjał Trójmiasta – podkreśla dyrektor Hartenberger-Pater.
Na pokładzie pierwszego lotu KLM znaleźli się dyrektorzy touroperatora Sunair Vakanties, specjalizującego się w wyjazdach typu city trips oraz touroperatora De Jong Intra, oferującego swoim klientom city trips łączone ze zwiedzaniem regionu autokarem. Touroperatorom towarzyszył w wyjeździe redaktor naczelny magazynu branżowego Travelution oraz redaktor pisma branżowego TravelPro.
- Gdańsk to wspaniałe miasto! Kompletne zaskoczenie zarówno dla mnie jak i dla dyrektorów De Jong Intra i Sunair i na pewno tam jeszcze wrócę - mówi Michel de Lijster, redaktor naczelny magazynu Travelution i dodaje, że szczególnie urzekła go piękna architektura, przemili ludzie, korzystne ceny, dobre jedzenie, czystość, bezpieczeństwo i świetne połączenie lotnicze. Wtóruje mu Albert Stavorinus product manager city trips z De Jong Intra. - Było wspaniale! Jesteśmy pod wrażeniem historii Gdańska i tryskającego energią Sopotu. Świetne restauracje i wysoki poziom usług. Na pewno wprowadzimy ten produkt do oferty!
Uczestnicy wyjazdu zapoznali się z głównymi atrakcjami turystycznymi Trójmiasta odkrywając ślady związków z Niderlandami na trasie Drogi Królewskiej, zwiedzili także Muzeum Narodowe i Muzeum Bursztynu, nie zabrakło odwiedzin w Europejskim Centrum Solidarności i spaceru po sopockim molo. Dodatkową atrakcją było zwiedzanie zamku w Malborku. Najstarsze i najlepsze restauracje Trójmiasta zaprezentowały gościom z Holandii tradycyjne polskie dania oraz, co ważne – przeprowadzono rozmowy biznesowe z lokalnymi partnerami.
– ZOPOT Amsterdam od lat aktywnie współpracuje z obydwiema firmami wspierając promocję polskiej oferty i cieszy nas, że sukces Krakowa na rynku holenderskim zachęcił naszych partnerów do zainwestowania w kolejną wspaniałą destynację, jaką jest Gdańsk i region pomorski – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam.