Milion odsłon w kampanii POT na belgijskim blogu turystyki zrównoważonej
Podróże w tematyce zrównoważonej z roku na roku zyskują na popularności wśród turystów Beneluksu. W dobie pandemii promocja turystyki zrównoważonej, która oferuje najbardziej poszukiwany z wypoczynków - z dala od tłumów, nabiera dodatkowego znaczenia.
Potwierdza to sukces zrealizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli, w celu popularyzacji polskiej oferty turystyki aktywnej i slow, kampanii na belgijskim blogu Travel Rebel. Wyróżnikiem tej akcji był też fakt, że po raz pierwszy belgijscy influencerzy udali się do Polski samochodem elektrycznym.
Osią promocji były Dolny Śląsk i Wrocław, które influencerzy odwiedzili we wrześniu w celu zebrania materiałów do kampanii. Program pobytu opracowany został przez partnera projektu - Dolnośląską Organizację Turystyczną przy wsparciu Urzędu Miasta Wrocławia i był w pełni przystosowany do tematyki slow tourism.
We Wrocławiu dziennikarze płynęli elektryczną łodzią i zwiedzili m.in. Dom na wodzie – siedzibę fundacji Odra Centrum, zajmującej się tematyką ekologii i ochrony środowiska naturalnego rzek i akwenów. W regionie większość czasu spędzili na terenach bogatych przyrodniczo w Dolinie Baryczy i Borach Dolnośląskich, gdzie testowali ofertę turystyki aktywnej – kajaki, rowery, piesze wycieczki a także obserwacje ptaków.
Ważnym elementem było poznanie regionalnej kuchni bazującej na sezonowych produktach i świeżo złowionych rybach, bardzo licznie występujących w dolnośląskich rzekach. W programie przewidziano też ciekawe warsztaty prezentujące lokalne rękodzieło. Hitem okazały się warsztaty w Żywym Muzeum Ceramiki w Bolesławcu czy Muzeum Bombki w Miliczu.
W efekcie podróży powstał kilkuminutowy film, który Travel Rebel zdecydował się zgłosić do konkursu Belgian Travel Blog Awards. Film jest pierwszym tak obszernym materiałem filmowym zrealizowanym przez belgijskich blogerów. Opublikowany niedawno na kanale You Tube ma już prawie 3500 odsłon
Travel Rebel to jeden z wiodących belgijskich blogów, w pełni skoncentrowany na tematyce turystyki zrównoważonej. Skierowany jest do Flamandów i osiąga duże zasięgi. Jego autorka, Charlotte Noel współpracuje z prestiżowymi partnerami takimi jak AUDI, firmą, która użyczyła swojego luksusowego samochodu AUDI e-trone na podróż do Polski. Na kampanię prezentującą szerokie spektrum atrakcji Wrocławia i Dolnego Śląska, oprócz spotu składają się artykuły na blogu w wersji angielskiej i niderlandzkiej, posty na Facebooku, Pinterest i Instagramie. W sumie kampania ma już milion odsłon i liczba ta ciągle rośnie.