en
en
Kontakt

„La magica Polonia d’inverno” – promocja Polski w Rzymie

Z inicjatywy Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Rzymie, 12 grudnia, odbyło się prestiżowe wydarzenie promocyjne „La magica Polonia d’inverno” (dosł. „Magiczna Polska zimą”). Do siedziby Instytutu Polskiego, mieszczącego się w historycznym budynku Palazzo Blumenstihl, zaproszono wyselekcjonowaną grupę ponad stu dziennikarzy, przedstawicieli instytucji oraz reprezentantów włoskiej branży turystycznej.

magiczna_polska_zima_rzym.jpg

Wśród przedstawicieli polskich instytucji była obecna m.in. Chargé d’Affaires RP Marta Zielińska-Śliwka, Konsul RP Ewa Mamaj oraz dyrektor Instytutu Polskiego Agnieszka Bender.

Wieczór zainaugurowała dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Małgorzatę Furdal, która zaprezentowała specyfikę świąt Bożego Narodzenia i atrakcyjność Polski w okresie zimowym. Po prezentacji zaproszono gości do udziału w koncercie zespołu Hanki Rybki, którego żywiołowy repertuar, łączący w sobie tradycję ludową, przede wszystkim góralską (z Podhala) z elementami jazzowymi, a także z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami, wprowadził zgromadzoną publiczność w magiczny klimat polskiej tradycji i świąt Bożego Narodzenia.

Hanka Rybka jest wszechstronną wokalistką, laureatką wielu konkursów muzyki etno/folk. W Rzymie wystąpiła z uznanymi muzykami ludowymi: Andrzejem Jarząbkiem (skrzypce), Pawłem Trebunią (skrzypce, altówka) i Robertem Czechem (kontrabas). Na zakończenie zaproszono wszystkich do skosztowania polskich potraw, w tym niektórych związanych z okresem zimowym i świątecznym. Serwowano m.in. barszcz czerwony, śledzie, krokiety czy bigos.

- Działania tego typu mają charakter bezpośredniego PR-u i są skierowane do wyselekcjonowanego odbiorcy. To ważne w podtrzymywaniu i nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami najważniejszych mediów i branży turystycznej, a także w budowaniu wizerunku naszej instytucji, a przede wszystkim Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej na rynku włoskim. Skoordynowanie tego typu działań ze współczesnymi formami promocyjnymi, m.in. marketingiem w internecie, daje szansę na silne i długofalowe zaistnienie Polski w świadomości włoskiego odbiorcy - podkreśla Małgorzata Furdal.

Do góry