Kulinaria, turystyka miejska i uzdrowiska – tak POT promuje Polskę na targach ITB
W 2018 roku do Polski przyjechało 19,3 mln turystów z zagranicy, z czego co trzeci to Niemiec – tak wynika z szacowań Ministerstwa Sportu i Turystyki. Nasi sąsiedzi, jak pokazują dane turystyczne, coraz częściej zainteresowani są polską ofertą turystyczną.
– Niemcy są dla nas bardzo ważnym rynkiem przyjazdowym. W 2018 roku Polskę odwiedziło blisko 6 mln turystów z tego kraju. Co jednak najważniejsze, stale wydłuża się czas pobytu naszych zachodnich sąsiadów w Polsce. Już teraz najbardziej popularne są podróże objazdowe trwające od 8 do 10 dni – powiedziała podczas targów Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Podczas ITB Berlin Polska Organizacja Turystyczna po raz pierwszy zaprezentowała w pełnej krasie nowoczesne, wychodzące poza utarte schematy Polskie Stoisko Narodowe. Przestrzeń wystawiennicza nastawiona jest na obowiązujące trendy i potrzeby klientów.
- Nowy projekt stoiska pozwala nam na pokazanie walorów naszego kraju w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób. Najbardziej cieszą nas jednak opinie wystawców, którzy doceniają z jednej strony jego funkcjonalność, a z drugiej piękno i wysokiej jakości materiały. Wygląd stoiska dopełniają piękne akwarele Tytusa Brzozowskiego, które w oryginalny sposób obrazują miasta Polski – tłumaczy prezes POT Robert Andrzejczyk.
Polską ofertę turystyczną w ramach stoiska narodowego, które mierzy 752 mkw, prezentuje prawie 80 wystawców i podwystawców. Motywem przewodnim promocji Polski w Berlinie jest turystyka miejska i aktywna, a także kulinaria. Polska Organizacja Turystyczna prezentuje m.in. ofertę Krakowa, który otrzymał tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 r. Drugiego dnia targów odwiedzający polskie stoisko mogli skosztować specjalnie przygotowanych na tę okazję dań kuchni polskiej przyrządzonych przez szefa kuchni restauracji „Pod Aniołami” z Krakowa.
W aranżacji Polskiego Stoiska Narodowego wykorzystano także polskie jabłka. Na turystów czekają kosze z polskimi owocami. Na scenie, przez cały czas trwania targów, wystawcy prezentują swoją ofertę. Wyświetlane są także filmy promujące produkty, które otrzymały Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Przedstawiciele multimedialnego centrum Hydropolis wykonują na scenie eksperymenty, które wyjaśniają właściwości fizyczne i chemiczne wody. Cześć z nich to widowiskowe pokazy z użyciem suchego lodu, czyli zamrożonego dwutlenku węgla o temperaturze ok. -80 stopni Celsjusza. Zespół Śpiewaczy Flisaków Pienińskich zabawia gości pieśniami góralskimi, a na scenie recital fortepianowy prezentuje Marcin Masecki, który wykonuje m.in. utwory z filmu „Zimna Wojna”.
W ramach Polskiego Stoiska Narodowego, po raz drugi na targach ITB w Berlinie, zorganizowane zostało stoisko promujące polską turystykę prozdrowotną. Odwiedzający mogą zapoznać się z ofertą polskich szpitali, klinik, uzdrowisk oraz obiektów spa&wellness, a także porozmawiać z ekspertami związanymi z turystyką medyczną. Można skorzystać z tlenoterapii, wziąć udział w warsztatach robienia naturalnych kosmetyków lub w quizie zachęcającym do odwiedzenia Polski.
Nowością dla berlińskiej publiczności jest bez wątpienia obecność na narodowym stoisku Polskiego Związku Piłki Siatkowej, który nie tylko zaprasza zagranicznych turystów do odwiedzenia kraju siatkarskich mistrzów świata, ale także zachęca kibiców do przyjechania na tegoroczne Mistrzostwa Europy kobiet, które odbędą się m.in. w Łodzi.
– Nawiązaliśmy współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej po zdobyciu przez drużynę męską w zeszłym roku drugiego z rzędu mistrzostwa świata. Chcemy promować Polskę jako kraj sportu i zapraszać turystów na liczne imprezy. Są one bowiem okazją nie tylko do tego, aby zobaczyć sport na najwyższym poziomie, ale to także możliwość doświadczenia wyjątkowej atmosfery, którą potrafią na trybunach wytworzyć polscy kibice – tłumaczył prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Pierwsze trzy dni targów przeznaczone są dla branży, w weekend hale będą także dostępne dla turystów. W ubiegłym roku teren targów odwiedziło 170 tys. osób.