en
en
Kontakt

Kulinaria i walory polskich miast – tak POT promował Polskę podczas 40. targów WTM London

WTM2019-glowne.jpg

Polskie Stoisko Narodowe otworzyli Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W tym roku na ponad 200 mkw swoją ofertę prezentowało 12 regionów, miast oraz touroperatorów. Po raz kolejny w Londynie nie zabrakło również Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które zachęcało Brytyjczyków do spędzania wakacji na polskiej wsi oraz przedsiębiorców z branży medycznej, którzy prezentowali ofertę polskich uzdrowisk i sanatoriów.

- Podobnie jak w roku ubiegłym motywami przewodnimi polskiej obecności na targach WTM były turystyka miejska i wypoczynkowa. Chcemy w sposób szczególny zainspirować młodsze pokolenie Brytyjczyków, które poszukuje nowych destynacji turystycznych, zwłaszcza w kontekście wyjazdów krótkoterminowych. Wyjazdy tego typu cieszą się dużą popularnością na rynku brytyjskim i my chcemy ten trend wykorzystać. Pragniemy w sposób szczególny zwrócić uwagę na miasta, które jeszcze nie są tak popularne wśród mieszkańców Zjednoczonego Królestwa, a które mają bardzo wiele do zaoferowania turystom. Mam tutaj na myśli m.in. Łódź, Poznań, Sopot, Wrocław czy Warszawę, która nadal jest rozpoznawalna bardziej jako destynacja biznesowa niż turystyczna - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

wtm22.jpg

W tym roku kulinaria to motyw przewodni wielu działań Polskiej Organizacji Turystycznej zarówno w kraju, jak i zagranicą. Nie mogło zatem zabraknąć podczas londyńskich targów promocji naszego kraju jako miejsca gwarantującego różnorodność przeżyć kulinarnych wysokiej jakości. POT zachęcała do przyjazdu do Polski, by skosztować kuchni regionalnej opartej na lokalnych produktach i wielowiekowych recepturach. Chwaliła się także tytułem Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej, który na 2019 roku Europejska Akademia Gastronomiczna przyznała Krakowowi.

Drugiego dnia targów POT zorganizowało Wielką Loterię. Do wygrania było 40 wyjątkowych nagród ufundowanych przez podwystawców z okazji 40-lecia WTM London. To największa loteria, jaką do tej pory POT zorganizował na targach w Wielkiej Brytanii. Zwycięzcy otrzymali m.in. pobyty weekendowe w Polsce, bilety lotnicze oraz polskie specjały regionalne.

Targi w Londynie co roku odwiedza ok 51 tys. osób. Podczas wydarzenia rok rocznie dochodzi do podpisania kontraktów biznesowych na łączną kwotę ponad 3 bilionów GBP.

wtm33.jpg

Do góry