Kraków podbija gazety środkowej i północnej Anglii
Czytelnicy lokalnych gazet w rejonie Midlands i Teesside (środkowa i północna Anglia) mogą znacząco poszerzyć swoją wiedzę o atrakcjach turystycznych Krakowa. Artykuł „A Cracking time in Krakow” napisanego przez Philipa Tallentire po jego wizycie w Krakowie w czerwcu 2017r został opublikowany w kilkunastu tytułach.
Artykuł „A Cracking time in Krakow” Philipa Tallentire o atrakcjach turystycznych stolicy Małopolski to efekt podróży prasowej z czerwca 2017 roku, którą zainicjowała Polska Organizacja Turystyczna. W realizacji POT współpracowała z Wydziałem Promocji i Turystyki UM Krakowa, a w szerokiej publikacji pomogły kontakty POT z Trinity Mirror, największym brytyjski wydawcą prasowym.
Trinity Mirror publikuje ponad 260 tytułów, w tym gazety i wydania on-line o zasięgu ogólnokrajowym i regionalnym. Należą do nich, m. in. takie wysoko nakładowe gazety, jak Daily Mirror, Birmingham Mail, Coventry Telegraph, Manchester Evening News czy Liverpool Echo.
Uroki dawnej stolicy Polski zachwyciły Philip’a Tallentire do tego stopnia, ze Kraków określił mianem „głównej atrakcji turystycznej Europy”. Swoje wrażenia z pobytu opublikował zaś aż w 13 tytułach lokalnych i regionalnych gazet codziennych, z których większość należy do wydawcy prasowego Trinity Mirror. Łączny nakład samych wydań papierowych wynosi ok. 263 tys. egzemplarzy, a szacowana łączna liczba czytelników przekracza milion.
Artykuł “A Cracking time in Krakow" został opublikowany w następujących tytułach:
Middlesbrough Gazette (01.24) Nakład: 21,799
Birmingham Mail (01.27) Nakład: 18,029
Birmingham Post (01.25) Nakład: 6,667
Newcastle Chronicle (01.24) Nakład: 28,258
Coventry Telegraph (01.24) Nakład: 14,072
Liverpool Echo (01.23) Nakład: 41,773
Hinkley Times (01.24) Nakład: 10,000
Crewe Chronicle (01.24) Nakład: 7,830
Manchester Evening News (01.29) Nakład: 42,285
South Wales Evening Post (01.29) Nakład: 20,166
Newcastle Journal (01.26) Nakład: 12,587
Western Mail (01.27) Nakład: 15,697
The Wharf (01.25) Nakład: 23,609
Artykuł dodatkowo zostanie opublikowany w najbliższym czasie w Daily Mirror (nakład 898 000) oraz 2 lutego w Surrey Advertiser (nakład 15 000). Tym samych łączna liczba potencjalnych odbiorców wszystkich artykułów zwiększy się do ponad 4 000 000.
Przedstawiciele londyńskiego ośrodka POT spodziewają się także publikacji artykułów w wersji online. Unikalna miesięczna liczba użytkowników np. portalu gazety Teesside Gazette, http://www.gazettelive.co.uk/ to 1,5 mln.
Rezultat wizyty dziennikarskiej jest dla londyńskiego ośrodka POT dużym sukcesem. Organizacja jednej podróży zaowocowała reklamą Krakowa na obszarze 10 proc. całego terytorium Anglii, który zamieszkuje ponad 5,5 mln osób.