Koreańskie gwiazdy filmu w romantycznej Warszawie
Wybór Polski, a w szczególności Warszawy, na miejsce kręcenia zdjęć do koreańskiego serialu TERIUS BEHIND ME, to efekt wielotygodniowych rozmów i negocjacji prowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną. Naszymi rywalami były Singapur i Rumunia. Producent serialu Jay Lee postawił na stolicę Polski, doceniając jej ciekawą ofertę turystyczną oraz infrastrukturalną. Duże znaczenie miało także wygodne, bezpośrednie połączenie lotnicze z Seulem obsługiwane przez Polskie Linie LOT, które są także partnerem projektu. Polski narodowy przewoźnik przygotował specjalną ofertę dla ekipy filmowej. Z kolei pobyt dla koreańskich gości zapewnił hotel Renaissance Warsaw Airport Hotel, należący do polskiej spółki hotelowej Chopin Airport Development. Polska Organizacja Turystyczna natomiast zaangażuje się w pozostałą logistykę projektu i dobór lokacji.
– Strategia marketingowa Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku koreańskim opiera się na zwiększeniu rozpoznawalności Polski jako destynacji turystycznej poprzez udział w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Tego typu działania charakteryzują się bardzo dużą skutecznością na tym rynku i zostały uzgodnione z lokalnymi touroperatorami (m.in. Hana Tour) i LOT-em. Wraz z emisją serialu POT będzie prowadził w Internecie kampanie reklamową zachęcającą do przyjazdów do Polski. Na przyszły rok planowane są kolejne, podobne akcje promocyjne na rynku koreańskim, w tym m.in. takie jak celebrity travel czy culinary show – podkreśla prezes POT Robert Andrzejczyk.
Ekipa filmowa liczy ok 60 osób, a Warszawa ma mieć zapewnione od 25 do 30 minut ekspozycji w serialu. Realizowane sceny oraz dobór ich miejsc mają ukazywać piękny i romantyczny charakter stolicy Polski. Dlatego w filmie nie zabraknie ujęć m.in. z Łazienek Królewskich, Krakowskiego Przedmieścia, Starego Miasta czy Nowej Pragi.
– Set jetting, czyli podróże do miejsc kręcenia kinowych hitów stają się coraz bardziej popularne na świecie. Chcemy ten trend wykorzystać. Jesteśmy przekonani, że angażowanie się w tego typu inicjatywy jeszcze efektywniej przyczyni się do wzrostu liczby azjatyckich turystów w Polsce. W 2017 roku nasz kraj odwiedziło o blisko 20% koreańskich turystów więcej niż rok wcześniej, liczymy że uda nam się tę tendencję utrzymać – mówi Ewa Pawlak-Lewandowska, dyrektor Departamentu Turystyki w MSiT.
Serial TERIUS BEHIND ME realizowany jest przez koreańską telewizję MBC, na podstawie scenariusza Oh Ji-young, w reżyserii Park Sang-Hoon. Wśród jego odtwórców znajdują się nazwiska topowych aktorów koreańskich. W produkcji wystąpi także polski aktor Mirosław Zbrojewicz. Serial emitowany będzie dwa razy w tygodniu w tzw. prime time.
– Korea Południowa to jeden z naszych kluczowych rynków dalekodystansowych, a uruchomienie połączenia Warszawa-Seul to przykład dobrej decyzji biznesowej. Do portu Incheon latamy z Lotniska Chopina pięć razy w tygodniu, a rejsy cieszą się dużym zainteresowaniem naszych pasażerów. Dzięki temu połączeniu od końca 2016 r. Koreę Południową zdecydowało się odwiedzić wielu Polaków, którzy wcześniej nie mieli takiego zamiaru. Jednocześnie dynamicznie rośnie liczba pasażerów z Korei Południowej, którzy decydując się na podróż z LOT-em, przekonują się o niezliczonych walorach naszego kraju i Europy Środkowo-Wschodniej w ogóle. To m.in. z tego powodu jesteśmy bardzo zainteresowani promowaniem Polski rynku południowokoreańskim – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
– Dla naszej spółki to wyróżnienie, że koreańska ekipa filmowa nocuje w naszym pięciogwiazdkowym hotelu Renaissance Warsaw Airport Hotel. Dostrzegamy w tym również obopólne korzyści. Z jednej strony chodzi o budowanie pozytywnego wizerunek naszego kraju na arenie międzynarodowej poprzez dotarcie za pomocą telewizji do zagranicznego widza. Z drugiej strony cieszymy się, że my również możemy pokazać naszym koreańskim gościom namiastkę Warszawy i w ten sposób promować polską kulturę – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chopin Airport Development.
Polska Organizacja Turystyczna w 2018 roku umacnia swoją obecność na rynku azjatyckim, m.in. w Korei Południowej. Wybór tych kierunków związany jest z rozwijaniem siatki połączeń lotniczych narodowego przewoźnika PLL LOT, a intensyfikacja działań w tym obszarze możliwa jest dzięki zwiększeniu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki dotacji podmiotowej na promocję narodowej turystyki o 25 proc., czyli 10 mln złotych.
Więcej o filmie dowiedzą się Państwo ze specjalnie przygotowanej na tę okazję broszury: TERIUS BEHIND ME