Kolejny weekend za pół ceny już w październiku
Do trzeciej już edycji ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” zgłosiło się prawie 560 partnerów, w tym hotele, pensjonaty, muzea czy restauracje. W poprzedniej wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 70 tysięcy osób. Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki, organizatorzy akcji liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w edycji jesiennej przekroczy znacząco tę liczbę.
Akcja „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, poznawania jej turystycznego potencjału. Możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań wciąż główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych są powody finansowe.
Ogólnopolska akcja to wykorzystanie sprawdzonej formuły weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i regiony i przeniesienie jej na poziom krajowy. Akcja ma na celu pobudzenie ruch turystyczny w kraju, zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim - sprzyja wydłużeniu sezonu.
- Cieszę się, że instytucje kulturalne, muzea, restauracje, obiekty oferujące noclegi, które zgłosiły się do nas pokazały, że nie chodzi tylko o partykularne interesy, ale przede wszystkim upowszechnienie wypoczynku w Polsce. Tak jak i my wierzą, że taka postawa i wzięcie udziału akcji w dłuższej perspektywie czasowej wszystkim przyniosą korzyści – mówi o akcji Witold Bańka Minister Sportu i Turystyki.
Do jesiennej akcji, tak jak i w poprzedniej edycji, najwięcej, bo 105 zgłosiło się partnerów z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu jest województwo pomorskie z liczbą 62 a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej bo 47 partnerów weźmie udział w akcji z Mazowsza.
Akcja skierowana jest do całej branży turystycznej zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom jak tym jeszcze nieodkrytych i potrzebujących wsparcia. Jest wiele marek turystycznych takich jak Wielki Gościniec Litewski dobrze znany w regionie ale mniej kojarzonych od razu z turystyczną atrakcją dla pozostałych mieszkańców Polski.
Wielki Gościniec Litewski otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EDEN „Najlepsze Europejskie Destynacje. Laureaci, muszą wyróżniać się troską o zachowanie zrównoważonego rozwoju turystyki, dbałością o utrzymanie i promocję kultury i lokalnych tradycji a także przedłużenie sezonu turystycznego i promocję mniej znanych turystycznie miejsc – co jest także celem akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pól ceny”.
Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl