Kampania rowerowa w belgijskich kurortach nadmorskich
Od sierpnia do połowy września po belgijskim wybrzeżu kursują autobusy z reklamą oferty turystyki rowerowej w Polsce. Celem kampanii jest zróżnicowanie wizerunku Polski zazwyczaj kojarzonej w Belgii z dziedzictwem kulturowym i historycznym.
Podobnie jak w Holandii, turystyka rowerowa ma w Belgii ogromny potencjał. Ten niewielki kraj, rozmiarami porównywalny z Wielkopolską, posiada aż 14 500 kilometrów tras rowerowych a prawie połowa mieszkańców regularnie jeździ na rowerze. Turystyka rowerowa zyskała dodatkowo na znaczeniu po pandemii, gdy wiele osób zainteresowało się rowerem, jako bezpiecznym środkiem transportu, ciekawym i dostępnym zajęciem w czasie wolnym. Część osób polubiło tę formę spędzania czasu, szczególnie że idealnie wpisuje się ona w modne trendy turystyki zrównoważonej.
Wybór tematyki rowerowej jest też efektem konsekwencji w komunikacji Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli, który od kilku lat zintensyfikował działania zmierzające do promocji polskich szlaków rowerowych, takich jak Green Velo czy Velo Małopolska.
Kampania POT obejmuje swym zasięgiem najważniejsze nadmorskie kurorty, dzięki czemu przekaz promocyjny dociera nie tylko do kochających rowery Flamandów, ale także do francuskojęzycznych mieszkańców z Walonii oraz licznych turystów zagranicznych tłumnie przebywających nad Morze Północne w sezonie letnim.
Liczące zaledwie 65 kilometrów wybrzeże jest ulubioną destynacją Belgów. Rocznie przybywa tu 17 milionów turystów jednodniowych a w samym sezonie letnim – aż 6 milionów turystów. Autobusy z wizualizacją POT kursować będą przez sześć tygodni na liniach obsługujących najważniejsze nadmorskie miasteczka – słynną i gwarną Ostendę oraz eleganckie i prestiżowe Knokke i La Panne.