en
en
Kontakt

Kampania Poland Soul Travel w finale konkursu MP Impact Awards

Poland Soul Travel, kampania Polskiej Organizacji Turystycznej, która w listopadzie zdobyła główną nagrodę w prestiżowym konkursie PR Wings w kategorii „Sport, turystyka, hotelarstwo”, ma szansę na kolejne wyróżnienie. Projekt znalazł się w finale MP IMPACT Award 2024. Laureaci tego branżowego konkursu zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 18 grudnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

IMPACT AWARDS.jpg

Nagrody w konkursie MP IMPACT Award 2024 są przyznawane przez MeetingPlanner.pl i wyróżniają inicjatywy, kampanie oraz wydarzenia, które mają znaczący wpływ na branżę spotkań oraz wydarzeń w Polsce, a także poza jej granicami. Nagrody zostaną przyznane w czterech różnych kategoriach: kampania, wydarzenie, inicjatywa oraz MICE for Good.

Głównym celem kampanii Poland Soul Travel była promocja Polski wśród turystów z Austrii i Szwajcarii, w duchu turystyki slow. Kampania powstała w 2022 z inicjatywy Marcina Płachno, ówczesnego dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu (obecnie kierującego ośrodkiem w Berlinie). Jej pierwsza edycja zakończyła się sukcesem w postaci artykułów w mediach branżowych, relacji popularnych blogerów z Austrii i Szwajcarii z podróży po Polsce i łącznym zasięgiem około trzech milionów użytkowników. Druga odsłona kampanii, zakończona w maju 2024 roku, przebiła ten wynik ponad dwukrotnie (zasięg na poziomie niemal 8 milionów).

W ramach Poland Soul Travel zorganizowano 23 podróże studyjne dla dziennikarzy i influencerów, stworzono 13-odcinkowy podcast o Polsce oraz rozwinięto obecność w mediach społecznościowych, gdzie profile śledzi ponad 30 tysięcy użytkowników. Szczególnym sukcesem okazała się współpraca z platformą Komoot, dzięki której 35 milionów użytkowników tej aplikacji mogło poznać najciekawsze trasy rowerowe w Polsce.

 "Intensywna obecności Polski w mediach oraz osobiste doświadczenia dziennikarzy i influencerów, którzy odwiedzili nasz kraj, będą owocować wzrostem liczby turystów w różnych regionach  Polski" – mówi Marcin Płachno.

Promocję kampanii uzupełniały także indywidualne aktywności sportowe dyrektora ZOPOT. Marcin Płachno w 2023 roku przejechał na rowerze z Wiednia do Krakowa (zasięg materiałów na TikToku 500 tys.), z Zurychu do Wrocławia (zasięg na TikToku 600 tys.), a w 2024 roku – w jeden dzień z Berlina do Poznania (zasięg na TikToku 1,1 mln). Za realizację kampanii oraz działania PR-owe odpowiadała agencja oLIVE media.

Poland Soul Travel zdobyła już w tym roku główną nagrodę w kategorii  „Sport, turystyka, hotelarstwo" w 4. edycji prestiżowego konkursu PR Wings. O statuetkę MP Impact Awards powalczy z kampanią w trakcie pozyskiwania światowego kongresu IAC (Komitet organizacyjny IAC2027 Europejska Fundacja Kosmiczna, Grupa MTP, The Way, współorganizatorzy: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Kosmiczna POLSA, Miasto Poznań, Poznan Convention Bureau) oraz Mercure Discover Local (Accor).

Kampanią Poland Soul Travel ze strony ZOPOT w Wiedniu zajmowali się Agnieszka Kiewicz, Krzysztof Żwirski, Miłosz Wiercioch, Maciej Zygmunt oraz Tomasz Żaczyk, a z ramienia oLIVE media realizowali ją Jessica Grabowska, Olga Sudoł oraz Maciej Deja.

Do góry