Już w piątek weekend za pół ceny
Celem akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” jest zachęcenie Polaków do poznawania Polski poza głównym sezonem turystycznym. Dzięki tej inicjatywie Polska Organizacja Turystyczna chce wpłynąć na wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce.
— Bardzo się cieszę, że tak wielu przedsiębiorców z branży turystycznej postanowiło włączyć się w akcję „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Turystyka już teraz jest ważną gałęzią gospodarki, a jestem przekonana, że jej znaczenie może być jeszcze większe. Zachęcam wszystkich Polaków, by najbliższy weekend spędzili podróżując i zwiedzając nasz piękny kraj — powiedziała minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Akcja z roku na rok staje się coraz bardziej popularna, zarówno wśród turystów, jak i partnerów. Pilotażowa odsłona została zorganizowana w 2016 roku i skorzystało z niej 60 tys. osób. Ostatnia edycja (marzec 2019) przyciągnęła aż 182 tys. turystów. W tej edycji po raz pierwszy akcja promowana jest na dziewięciu rynkach: białoruskim, czeskim, litewskim, niemieckim, norweskim, rosyjskim, słowackim, szwedzkim i ukraińskim. Ofertę dla turystów z zagranicy przygotowała blisko połowa partnerów.
— Akcja została bardzo dobrze przyjęta przez Polaków, co widać po liczbie osób czekających na pierwszy dzień sprzedaży. Każdy chce skorzystać z jak najlepszych ofert. Z radością obserwujemy także dużą liczbę wejść na strony dedykowane rynkom zagranicznym. Wierzę, że ta pilotażowa edycja zakończy się sukcesem i akcja „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” zyska nowych fanów spoza naszego kraju — dodał prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Propozycje dla turystów przygotowała rekordowa liczba partnerów – ponad tysiąc. Tradycyjnie już najwięcej ofert czeka na turystów w woj. małopolskim (161 zgłoszeń). Sto i więcej propozycji mają także woj. pomorskie, dolnośląskie i mazowieckie. Partnerzy obniżają nie tylko ceny zakwaterowania – ta branża stanowi największy procent oferty wszystkich dotychczasowych edycji (tym razem jest to 39 proc. oferty). Turyści będą mogli skorzystać z propozycji wielu restauracji, muzeów, uzdrowisk i innych atrakcji turystycznych. Należy pamiętać, że partnerzy, by wziąć udział w akcji, musieli obniżyć o min. 50 proc. cenę głównej usługi.
Aby skorzystać ze zniżek, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie www.polskazobaczwiecej.pl i zapoznać się ze szczegółową ofertą partnerów. Sprzedaż potrwa do wyczerpania ofert.
Partnerem strategicznym akcji są Polskie Linie Lotnicze LOT, a PKS Polonus i PKP Intercity wspierają inicjatywę jako partnerzy promocyjni.