Jak przyciągnąć chińskich turystów? POT na targach IBTM
W trakcie spotkania, razem z innymi międzynarodowymi destynacjami, rozmawialiśmy o wpływie sytuacji ekonomicznej Chin na rozwój turystyki oraz dzieliliśmy się doświadczeniami z budowania strategii naszych krajów w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wyjazdy szyte na miarę na rynku chińskim.
Ostatni rok odznaczał się odejściem Chińczyków od tradycyjnego modelu podróży grupowych i znacznym wzrostem zainteresowania podróżami indywidualnymi. Coraz więcej turystów ceni sobie możliwość dogłębnego poznania danego kraju, a nie tylko powierzchownego odwiedzenia jak największej liczby kierunków za jednym razem. Klienci wymagają od biur podróży wycieczek pozwalających na dopasowanie programu w zależności od ich preferencji i potrzeb. Kładą również znaczny nacisk na podróże bogate w interaktywne atrakcje, pozwalające na odkrycie prawdziwej atmosfery danego miejsca, jego kultury i codziennego życia. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się wszelkie lokalne festiwale, pokazy tradycyjnych tańców z nauką podstawowych kroków, warsztaty lokalnego rzemiosła czy możliwość wspólnego przygotowania posiłku w domu wśród mieszkańców.
Zgodnie z raportem China Travel Academy przygotowanym we współpracy z HCG Travel Grup pierwsze półrocze 2019 roku przyniosło 14% wzrost w odbytych podróżach zagranicznych w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Spośród 81,29 mln wyjazdów, aż 3 mln prowadziły do Europy, stawiając ja na drugim miejscu w zestawieniu kierunków podróży z Chin (na pierwszym miejscu, zdobywając 82% turystyki z Chin, znajdują się pozostałe kraje Azji). Ze względu na barierę językową, różnice kulturowe i formalności wizowe, w Europie nie jest widoczny jeszcze tak ewidentnie wzrost turystyki indywidualnej i podróże grupowe nadal stanowią około 70% wszystkich wycieczek. Turyści jednak, zamiast standardowych programów i tradycyjnych biur podróży, wybierają spersonalizowane wycieczki, w małych grupach, pozwalające dopasować program zwiedzania do ich upodobań.
Wychodząc naprzeciw potrzebom chińskich turystów i biur podróży nasz Ośrodek w Pekinie pracuje nad przygotowywaniem tematycznych programów zwiedzania, tłumaczeniami praktycznych informacji o lokalnych atrakcjach i publikacjami artykułów o Polsce. Pokazujemy chińskim tour operatorom bogatą ofertę turystyczną Polski, pracując nad wprowadzeniem coraz szerszej gamy produktów, wykraczających poza jedynie najbardziej znane miasta Polski.